به گزارش پایگاه خبریتحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، رحیم صبور در گردهمایی خانواده بزرگ جهاد کشاورزی این استان با اشاره به سرمایهگذاری گسترده کشورهای غربی در حوزه رسانه و جنگ روانی، اظهار کرد: بیش از ۳۰۰ شبکه ماهوارهای فارسیزبان علیه ایران فعالیت میکند و هزینههای کلانی برای تأثیرگذاری بر افکار عمومی صرف میشود. این نشان میدهد که رسانه مقولهای تاثیرگذار است و هر هزینهای که در این بخش انجام شود، نتیجهای ملموس خواهد داشت.
به گفته وی؛ رسانه امروز حرف اول را میزند و به همین دلیل روابطعمومی طی دو دهه اخیر جایگاه بسیار مهمی پیدا کرده است. تمام سازمانها و حتی مدارس به این نتیجه رسیدهاند که بدون روابطعمومی توانمند، نمیتوانند با مخاطبان ارتباط مؤثر برقرار کنند.
این مقام مسئول افزود: اگر بهترین کارها در یک سازمان انجام شود اما روابطعمومی نتواند آن را بهدرستی منعکس کند، سازمان موفق نخواهد بود.
اصول روابط عمومی از دیدگاه اسلام
سرپرست حوزه نمایندگی ولیفقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در ادامه با بیان چند نکته از نگاه اسلامی درباره اصول روابطعمومی، تصریح کرد: رعایت صداقت، پرهیز از انتشار مطالب خلاف واقع، مخاطبشناسی، انتشار بهموقع اخبار، همدلی با مردم، دوری از منازعات بیفایده و صلابت در بیان مطالب از اصولی است که باید سرلوحه کار روابطعمومی باشد.
وی با اشاره به ضرورت تقویت توان رسانهای سازمان، ابراز کرد: همکاران روابطعمومی باید به روزترین امکانات را در اختیار داشته باشند و نگاهشان به کار، نگاه به یک رسالت باشد چرا که نقش روابطعمومی کمتر از یک مُبلغ دینی نیست و میتواند در تبیین نیازهای جامعه پیش قدم باشد.
این مقام مسئول اضافه کرد: روابطعمومی تنها تریبون سازمان نیست، بلکه باید صدای مردم و بهرهبرداران بخش کشاورزی نیز باشد. در سازمانی که ریشه آن جهاد و معنویت است، رسانه باید در کنار کارهای تخصصی، نقش تبیینی و دینی نیز داشته باشد.
سرپرست حوزه نمایندگی ولیفقیه در سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در پایان با تقدیر از تلاشهای روابطعمومی گفت: تمام زحمات شما باید به ایجاد ذهنیتی همسو، آرام و سازنده در جامعه منجر شود و این همان رسالتی است که امروز بیش از هر زمان به آن نیاز داریم.
گردهمایی خانواده بزرگ روابط عمومی جهاد کشاورزی استان فارس؛ روز یکم و دوم آذرماه با مشارکت بیش از ۷۰ نفر برگزار شد و در این مدت شرکت کنندگان علاوه بر فراگیری “تولید استاندارد و روزآمد رسانه های ترویجی ” در خصوص شیوه های نوین اطلاع رسانی به بحث و تبادل نظر پرداختند.
/پایان متن/













Monday, 1 December , 2025