دومین فستیوال بزرگ ماکیان زینتی ایران در هجدهمین نمایشگاه تخصصی دام و طیور از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در شیراز برگزار می‌شود.

عبدالمجید رنجبر، معاون امور بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی فارس از برگزاری دومین فستیوال ماکیان زینتی ایران در هجدهمین نمایشگاه بین‌المللی دام و طیور و دامپزشکی خبر داد و گفت: این نمایشگاه با توجه به‌ استقبال قابل توجهی که در سال گذشته گذشته برای امسال هم در بازه زمانی ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت‌ماه در یکی از سالن‌های نمایشگاهی با هدف ایجاد فرصت‌آفرینی برای علاقه‌مندان به ویژه بانوان در بخش مشاغل خانگی برپا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه توسعه پرورش مرغ و خروس زینتی می‌تواند سهم مناسبی در بازارهای داخلی و بین‌المللی داشته باشد، گفت: تولید و پرورش ماکیان زینتی قابلیت ارزی‌آوری و توسعه صادرات و همچنین اشتغال‌آفرینی قابل توجهی دارد که در برنامه‌های حمایتی دولت و جهاد کشاورزی فارس قرار گرفته و برای سرمایه‌گذاران یک فرصت اقتصادی است.

رنجبر با بیان اینکه نمایشگاه‌ها بستری برای ارائه دستاوردها و خدمات تخصصی است، افزود: توسعه اینگونه مشاغل به صورت حرفه‌ای با آموزش‌های تخصصی به فعالان اقتصادی باعث می‌شود تا با دستیابی به تولید بتوانند به لحاظ کمی و کیفی در پرورش ماکیان زینتی اقدام نمایند.

این مقام مسئول به ضرورت تلاش مستمر و مبتنی بر دانش‌پایه بودن فرآیند تولید ماکیان زینتی اشاره داشت و گفت: تولیدات باید بر اساس استانداردهای لازم و با برندسازی بتواند در بازارسازی و بازاریابی چه در نقاط مختلف کشور و چه در سایر کشورهای خارجی به جایگاه مناسبی دست پیدا کند.

معاون امور بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی فارس در پایان خواستار ایجاد و توسعه زیرساخت‌های تولید ماکیان زینتی در سایر استان‌ها شد و خاطرنشان کرد: خدمات فنی و اجرایی این حوزه می‌تواند با تشکیل انجمن و حتی فدراسیون به صورت فراگیر در سطح ملی و بین‌المللی توسعه پیدا کند.

/پایان متن/