رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، گفت: سال گذشته سطح کشت گیاهان دارویی در دیمزارهای استان فارس بالغ بر 22 هزار هکتار بود که 50 درصد مجموع کشت در دیمزارهای سطح کشور را به خود اختصاص داد و در این زمینه حائز رتبه اول کشور شدیم.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، مجتبی دهقان‌پور در این رابطه گفت: به دلیل اقلیم چهار فصل ظرفیت مناسبی برای توسعه گیاهان دارویی دارد و یکی از برنامه های سازمان جهاد کشاورزی توسعه صنایع تبدیلی در زمینه گیاهان دارویی است که می تواند به ارزش افزوده آن کمک کند.
دهقان پور تصریح کرد: سطح ابلاغی برای طرح جهش تولید گیاهان دارویی در دیمزار های استان فارس حدود دو هزار هکتار بود که با اقدامات و برنامه ریزی های منسجم انجام شده، کشت گیاهان دارویی مانند خاکشیر، بابونه، آویشن و گل محمدی در اراضی دیم ۱۶ شهرستان مجری طرح افزایش چشمگیر یافت.
وی خاطر نشان کرد: شهرستان مرودشت با سه هزار و ۵۴۹ هکتار کشت دیم گیاهان دارویی در این حوزه پیشرو است و گیاه دارویی خاکشیر با سطحی بیش از چهار هزار و ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح گیاه دارویی کشت دیم را در شهرستان های مجری طرح جهش تولید در دیمزار ها را به خود اختصاص داده است.

/پایان متن/