آیین تکریم و معارفه مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس با حضور عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان، مدیرکل نظام‌های بهره‌برداری مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار در این مراسم از زحمات سیدکاظم موسوی تقدیر به عمل آمده و حمید رشیدی به عنوان سرپرست سازمان تعاون روستائی استان فارس معرفی شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحسن قائمی، مسؤل حوزه نمایندگی ولی فقیه سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در این مراسم گفت: آقای موسوی مدیر سابق تعاون روستایی تمام تلاش خود را برای بهبود و رشد سازمان انجام داده است و زحمات ایشان بایستی مورد تقدیر قرار گیرد.

وی در ادامه با اشاره به انتصاب مدیریت جدید سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: آقای رشیدی هم از مدیران توانمند سازمان جهاد کشاورزی استان بوده و می‌توانند منشاء خیر و برکت در سازمان باشند.

مجتبی دهقان‌پور، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس در مراسم تکریم و معارفه مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت: لوکوموتیو تولید بخش بازار است؛ بطوریکه اگر تمامی حلقه‌ها عملکرد خوبی داشته باشند اما اگر بازار وجود نداشته باشد مشکل ایجاد می‌شود.

وی افزود: باید فضایی ایجاد شود که تولید و بازار یکنواخت باشد و موج‌های سینوسی در عرضه و تقاضا وجود نداشته باشد.

 

دهقان‌پور ادامه داد: تعاون روستایی بر اساس ساختار و شبکه توانمندی که دارد می‌تواند در تنظیم بازار محصولات کشاورزی نقش‌آفرین باشد.

این مقام مسئول خواستار حضور تشکل‌ها در تصمیم‌سازی‌های بخش کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: کشاورز بایستی احساس کند تشکل تخصصی در کنار آن‌ها است و اقناع کشاورزان در برابر تصمیمات راهبردی امری ضروری است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس تصریح کرد: پیش از رخداد بحران در بازار محصولات کشاورزی باید برنامه‌ریزی شود و این ظرفیت در تعاونی‌ها وجود دارد تا بتوانند برای کاهش بحران تمهیداتی داشته باشند.

علی حایک، عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران هم با اشاره به وعده صادق در پاسخ کوبنده به رژیم غاصب صهیونیستی گفت: همانگونه که سربازان نظام جمهوری اسلامی امنیت را در مرز‌های کشور فراهم‌ کردند ما هم باید در بخش کشاورزی برای دستیابی به امنیت غذایی پایدار گام موثر برداریم.

وی با قدردانی از زحمات مدیر سابق سازمان تعاون روستایی استان فارس ادامه داد: سازمان تعاون روستایی استان فارس از ظرفیت‌های قابل توجهی برخوردار است که با حمایت و حضور تشکل‌ها در بخش کشاورزی این ظرفیت‌ها عملیاتی می‌شود و نیاز است مدیر جدید این امور را پیگیری کند.

حایک گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران یک برنامه راهبردی در هفت بند تدوین کرده که بخشی از این برنامه به توسعه فعالیت‌های بازرگانی اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه سازمان تعاون روستایی استان فارس در بسیاری از محورها از جمله جذب اعتبارات برای توسعه زیرساخت‌ها، مستندسازی و همچنین انجام تکالیف از جمله تامین و توزیع میوه شب عید جایگاه برتر در سطح داشته است.

عضو هیأت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اضافه کرد: توسعه فعالیت‌های بازرگانی از جمله صادرات محصولات کشاورزی، کشت قراردادی و بازاررسانی محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های تعاون روستایی است.

سیدکاظم موسوی، مدیر سابق سازمان تعاون روستایی استان فارس ضمن قدردانی از زحمات کارکنان برای پیشبرد اهداف سازمان گفت: سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران سازمانی با وظایف و ماموریت‌های گسترده است که همواره برای رفع بحران‌ها در بخش کشاورزی پای کار بوده است.

وی ادامه داد: با نیروهای توانمندی که در سازمان تعاون روستائی استان فارس وجود دارد توفیقات بیشتری برای بخش کشاورزی استان حاصل می‌شود.

حمید رشیدی، سرپرست سازمان تعاون روستایی استان فارس در این مراسم گفت: تعاون روستایی از دیرباز با حضور مویرگی در روستاها رسالت خدمات‌رسانی داشته و شبکه‌ای قدرتمند و در خدمت نظام جمهوری اسلامی است.

وی مدل مدیریتی خود را بر‌ مبنای مشارکت عنوان کرد و گفت: حرمت افراد بایست حفظ شود اما کار باید با جدیت پیگیری شود.

/پایان متن/