روند اجرای پروژه‌های گردشگری شهر میمند در دیدار بخشدار و شهردار میمند با معاون گردشگری استاندار فارس بررسی شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، محمد فرخ‌زاده در دیدار با شهرداری و شورای شهر میمند، ضمن قدردانی از تلاش آنان ابراز امیدواری کرد: در عمر باقی‌مانده این شورا و شهرداری، پروژه‌های فاخر این شهر اجرایی شود.

معاون استاندار فارس ادامه داد: بعد از ثبت ملی روز میمند از سال گذشته که موجب شد سال‌ها تلاش و زحمت مردم میمند در کاشت گل محمدی و سایر محصولات کشاورزی در سطح ملی دیده شود، اقدامات ویژه‌ای در این شهر برای توسعه این منطقه آغاز شد.

فرخ‌زاده افزود: سال گذشته صد هکتار زمین با همکاری منابع طبیعی در ورودی شهر در اختیار شورای اسلامی و شهرداری قرار گرفت و اقدامات اجرایی برای درختکاری و ساخت و ساز مجموعه‌ای برای استفاده مردم میمند و گردشگران آغاز شده است.میمند،

وی خاطرنشان کرد: همزمان چند پروژه دیگر از جمله ایجاد بازارچه سنتی در کنار امام‌زاده و مسجد جامع در مرکز شهر میمند و مجموعه مهم کارگاه صنعتی عرضه و فرآوری گل محمدی و اسانس برای تولید خوشبو کننده‌ها در زمینی به مساحت یک و چهار دهم هکتار توسط شهرداری طراحی شده است که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

وی افزود: برای توسعه هنرهای سنتی شهر میمند و به‌صورت ویژه شیشه‌گری نیز اقدامات ویژه‌ای در بخش خصوص در حال انجام است که امیدوارم هرچه سریع‌تر با رشد و توسعه این هنر فاخر، علاوه بر کارآفرینی و اشتغال‌زایی در این صنعت، موجبات حفظ و بسط میراث فرهنگی این شهر فراهم شود.

پیش‌بینی برنامه‌های موثر برای روز میمند در هشت اردیبهشت سال ۱۴۰۳ از موضوعات دیگر مطرح شده در این نشست بود.

فرخ‌زاده در این‌باره گفت: با همکاری نهادهای مختلف از جمله میراث فرهنگی، اداره ارشاد، شهرداری، ورزش و جوانان بسیج و سایر مجموعه‌ها قرار است ویژه برنامه‌هایی برای معرفی دستاوردهای مردم این دیار به کشور اجرا گردد که امیدواریم این اقدامات باعث رونق بیش از پیش این شهرستان شود.

معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت استانداری فارس افزود: نصب تابلوهای راهنما و المان‌های شهری در ورودی این شهر برای راهنمایی و جذب گردشگران از دیگر تصمیمات مطرح شده در این حوزه است.

فرخ‌زاده با بیان اینکه آنچه که در راستای زیرساخت‌های گردشگری در شهر انجام شده کافی نیست، گفت: باید هر چه سریع‌تر برای جبران عقب‌ماندگی در این حوزه وارد عمل شد و با تعریف پروژه‌های جدید یا تسریع در پروژه‌های گذشته، زیرساخت گردشگری در میمند فراهم شود.

وی بیان داشت: این شهر یک شهر چهارفصل است و مطمئنا با ایجاد زیرساخت‌های گردشگری مقصد بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی خواهد بود.

معاون استاندار فارس تاکید کرد: میمند از هنرمندان، شاعران و بزرگانی در عرصه فرهنگ و هنر بهره می‌برد که جا دارد از آنان در برنامه‌های روز میمند و سایر رویدادهای فرهنگی و هنری بهره برد.

/پایان متن/