سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس گفت: برای سومین سال متوالی پویش نوروزی «چشم به راهیم» با هدف تحقق ایمنی در ترافیک در فارس برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار محسن عمادی امروز بیان کرد: در راستای فرهنگ‌سازی و ارتقای ایمنی و کاهش سوانح رانندگی پویش سراسری «چشم به راهیم» برای سومین سال متوالی در ایام نوروز در یکی از مجتمع‌های خدماتی رفاهی بین راهی این استان اجرا می‌شود.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای فارس گفت: این پویش در قالب مجموعه‌ای از برنامه‌ها و اقدامات ترکیبی و بین رشته‌ای از ابتدای طرح نوروز و به مدت ۱۸ روز اجرا خواهد شد.

عمادی اضافه کرد: رویکرد اصلی این پویش، ایجاد توجه و انگیزه در سرنشینان وسیله نقلیه برای ایفای نقش حداکثری موثر و هوشمندانه در راستای تحقق ایمنی در ترافیک است.

عمادی ادامه داد: کمک به افزایش ایمنی در سفرهای نوروزی برای استفاده‌کنندگان خودروهای شخصی و حمل‌و‌نقل عمومی و ترغیب رانندگان به توقف وسایل نقلیه در طول سفر برای رفع خستگی ناشی از رانندگی طولانی، به کارگیری هنر در خدمت ایمنی برای ایجاد جاذبه‌های جاده‌ای و ترغیب مسافران به توقف در مسیر، کمک به آشنایی مسافران نوروزی با تمدن، فرهنگ و هنر ایران از جمله اهداف اجرای این پویش است.

سرپرست راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس با اشاره به حوادث تهدید کننده مسافران، خاطرنشان کرد: نقش همراهان راننده در ایمنی سفرهای گروهی و خانواده، حواس‌پرتی آنی ناشی از استفاده از تلفن همراه، استعمال دخانیات و یا خوردن خوراکی، خستگی و خواب‌آلودگی، عجله و شتاب در رانندگی و رانندگی در شرایط خاص موضوعات تشکیل‌دهنده پویش چشم به راهیم است که تلاش می‌شود با استفاده از قابلیت رشته‌های هنری به مخاطبان ارایه شود.

این مقام مسئول افزود: اجرای نمایش‌های آیینی و سنتی بومی و ملی با استفاده از تکنیک‌های مختلف نمایش‌های کاربردی، استندآپ کمدی، اجرای قطعات موسیقی سنتی و برگزاری مسابقه عکس از جمله برنامه‌های این پویش است که تا سیزدهم فروردین۱۴۰۳ توسط اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان فارس ادامه خواهد داشت.

/پایان متن/