فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: در راستای حفظ و توسعه منابع طبیعی بیش از ۱۱ میلیون بذر در ارتفاعات و دشت‌های استان فارس کاشت می‌شوند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سردار یداله بوعلی در آیین روز ملی درختکاری در کلان‌شهر شیراز، اظهار کرد: عملیات اجرای کاشت ۱۵ هزار درخت به یاد شهدای استان فارس از امروز آغاز می شود.

وی با بیان اینکه در سراسر استان فارس به تعداد شهدای هر شهرستان کاشت نهال انجام می‌شود، افزود: بیش از یک میلیون و ۴۰۰ هزار نهال در سراسر استان غرس خواهد شد که این اقدام با توجه به اقلیم هر منطقه از بهمن ماه سال جاری آغاز و تا اردیبهشت ماه سال آینده ادامه خواهد داشت.

فرمانده سپاه فجر استان فارس خاطرنشان کرد: در این راستا بیش از ۱۱ میلیون بذر در ارتفاعات و دشت‌های استان فارس کاشت می‌شوند.

سردار بوعلی ادامه داد: ما در شهری زندگی می کنیم که نیاز به معرفی و مطالعه و جستجو ندارد و در تمام ابعاد حرف برای گفتن دارد و نیاز به ندارد و با مشاهده آثار می‌توان به آن پی برد که مردمان این دیار چگونه زیسته‌اند و فرهنگ آنها چه بوده است.

وی افزود: استان فارس به ویژه شهر شیراز در شعر و ادب، معماری، تمدن، فرهنگ و مسائل مربوط به دین و علمای دین سرآمد است و این از ویژگی و شاخصه‌های این استان است.

فرمانده سپاه فجر استان فارس تصریح کرد: در موضوع توجه و اهمیت به فضای سبز و درخت، شهر شیراز سر آمد و شهره است و در چند صد سال گذشته، حافظ شاعری که افتخار این شهر است در توصیف این شهر شعر «شیراز و آب رکنی آن باد خوش نسیم، عیبش مکن که خال رخ هفت کشور است» را سرود.

سردار بوعلی با اشاره به اینکه شیراز، شهری است که دارای این ویژگی است، اضافه کرد: توجه به موضوع فضای سبز و کاشت درخت از ویژگی‌های مردم دیار فارس و به ویژه شیراز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع برگزاری دومین کنگره بزرگداشت امیران، سرداران و ۱۵ هزار شهید استان فارس به میزبانی شهر شیراز اشاره و تصریح کرد: این کنگره در روز چهارم آبان ماه ۱۴۰۳ مصادف با حادثه تروریستی سالگرد حمله به حرم مطهر شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود.

فرمانده سپاه فجر استان فارس ادامه داد: فارس در موضوع دفاع مقدس برجستگی ویژه‌ای دارد و می‌طلبد که به آن پرداخته شود و الگویی برای همیشه این سرزمین باشد.

سردار بوعلی خاطر نشان کرد: فارس جزو استان‌هایی بود که بیشترین یگان را در دفاع مقدس داشت و دو لشکر و چند تیپ از یگان ارتش جمهوری اسلامی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ادارات حضور بسیار موثری در دوران دفاع مقدس در مقابله با دشمن داشتند.

/پایان متن/