عضو هیأت‌رئیسه شورای اسلامی شیراز و ناظر در سازمان سیما و منظر و فضاهای سبز شهرداری به مناسبت بزرگداشت روز ملی درختکاری و اجرایی کردن منویات ارزشمند مقام معظم رهبری در این آیین گفت: با سیاستگذاری مدیریت شهری از سال گذشته به شکل ویژه اقدام به توزیع نهال در بین مردم شد تا الگوسازی کاشت نهال در بین گروه‌های مردمی و پویش‌های کاشت و توزیع نهال نارنج عملیاتی بشود.

افسانه خواست‌خدایی با بیان اینکه امسال در روز درختکاری با هماهنگی سازمان سیما و منظر و مجموعه‌های سپاه پاسداران، کنگره سرداران شهداء و اداره‌کل منابع طبیعی اقدام ارزشمند عملیات اجرایی احداث بوستان شهدا در بلوار طلاییه آغاز شد، اعلام کرد: این اقدام در راستای سیاست‌های شورای اسلامی شهر شیراز و همچنین پاسداشت مقام شامخ شهدای گرانقدر انجام می‌گیرد.

وی افزود: هر نهالی که در این بوستان غرس خواهد شد به نام و پلاک یک شهید مزین می‌گردد.

این عضو شورا با بیان اینکه در فاز اول این عملیات که در روز درختکاری انجام گرفت، ۱۵۰۰ اصل نهال توسط خانواده معزز شهدا و شهروندان در راستای توسعه مشارکت‌های مردمی کاشته شد و ان‌شاالله سازمان سیما منظر با همکاری کنگره شهدا بتواند به تعداد كل شهدای گرانقدر استان فارس، ۱۵ هزار نهال در فازهای بعدی کاشته شود.

وی گفت: به فضل خداوند سال ۱۴۰۲ سال خوبی در حوزه فضای سبز شهری شهرداری شیراز بود چرا که با برنامه‌ریزی و نظارتی که با سیاستگذاری در شورا و از سال قبل در سازمان سیما و منظر انجام گرفت پویش کاشت صدهزار نهال در سطح شهر توسط شهرداری و شهروندان انجام شد.

ناظر شورای اسلامی شهر در سازمان سیما و منظر افزود: هدف‌گذاری عملیات کاشت ۳ میلیون بذر گیاهان بومی در ارتفاعات پیرامونی بوسیله ظرفیت ارزشمند مشارکت‌های مردمی محقق گردیده است و در سطح شهر هم یکصد هزار اصل نهال که قول داده شده بود کاشته شد.

خواست‌خدایی این اقدامات را در راستای فرمایشات حکیمانه رهبری و برنامه‌های کلان ملی معرفی کرد و گفت: تمامی این فعالیت‌ها در لبیک به فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر کاشت یک میلیارد نهال در طول ۴ سال در کشور بوده است که سهم هر ایرانی و شهروند سه اصله نهال در طول سال است و امیدواریم مشابه امسال و سال گذشته شهرداری شیراز به خوبی سهم خود را در این طرح ادا نماید و ان‌شاالله در سال‌های آتی شاهد ادامه مشارکت شهرداری در حوزه حفظ و گسترش فضای سبز باشیم.

/پایان متن/