امام جمعه شیراز با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد، گفت: مردم فارس در قله فرهنگ در ۱۱ اسفندماه حماسه آفریدند و همت عالی به خرج دادند.

او در ادامه با اشاره به موضوع خانواده، بیان کرد: دولت سیزدهم سند تحول دولت را در ۱۸ اسفندماه ۱۴۰۰ ابلاغ کردند، اما چرا سند تحول؟ برای اینکه رهبر معظم انقلاب در همین ۲_۳ سال اخیر مکررا فرمودند در ادامه کشور یک تحول ایجاد کنیم. در جمع دانشجویان فرمودند منظور از تحول این است که یک حرکت جهشی و جهادی برای اداره کشور نیاز است؛ دستگاه اداری و اجرایی اگر همینطور ادامه دهد کار مردم زمین مانده است و باید کار جهادی شود. این مطالبه رهبر معظم دولت را وادار کرد که سندی بنویسد، این سند در هشتم اسفند ماه ۱۴۰۰ از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد. الان دو سال می‌گذرد و ضمن اینکه کار خوبی است که دولت سند نوشته و ابلاغ کرده است، اما ما در یک قسمت‌هایی از دولت تحرک جهادی نمی‌بینیم و در همین موارد هست که مردم سوال دارند.

خطیب نمازجمعه امروز شیراز با بیان اینکه دولت این سندی را که تنظیم کرده برای این است که مجموعه پایین‌تر کارمندان طبق این سند رفتار کنند، افزود: باید در همه ابعاد و سطوح کار اداری انجام شود و گرنه کار مردم زمین می‌ماند.

آیت‌الله دژکام با تصریح بر اینکه اگر تحول ایجاد شد در هر عرصه‌ای مردم یک نفس راحت می‌کشند، گفت: در مورد مسئله خانواده مطالبی به عنوان شاخص‌های وضعیت مطلوب در این سند دولت محترم نوشته است و این ۸ مورد را فهرست‌وار می‌خوانم و توقعمان این است که مسئول امور اجتماعی استانداری بررسی کند که تا وضعیت مطلوب چقدر فاصله داریم و بیان کنند تا مردم بدانند و کمک دهند.

او از مردم، سمن‌ها، مجموعه‌های دولتی و غیر دولتی درخواست تا کمک کنند تا این مسائل حل شود چرا که می‌خواهیم کشورمان به گونه‌ای باشد که از نظر مسائل مختلف اداره کشور جزء بهترین‌ها باشد و یکی همین مسائلی است که در باب خانواده باید مراعات شود.

نماینده، ولی فقیه در استان فارس به کاهش میانگین سن ازدواج، افزایش باروری، تقویت بعد تربیتی فرزندان، کاهش ناباروری، کاهش سقط جنین، کاهش خشونت در خانواده، کاهش طلاق و تقسیم کار مناسب در خانه عنوان کرد.

آیت‌الله دژکام بیان کرد: سن ازدواج وقتی خیلی بالا می‌رود برای کشور ضرر‌های زیادی دارد پس میانگین سن ازدواج باید کاهش پیدا کند و این نیاز به کار‌های متعددی است تا چنین اتفاقی رخ دهد و مسئول این کار‌ها هم دستگاه اجرایی و دولت است و هم مردم باید کمک دهند.

او همچنین به تقویت بعد تربیتی فرزندان پرداخت و افزود: این بچه غیر از آب و نان و غیر از آموزش علمی صرف و خشک مسئله تربیت آن مهم است که متاسفانه تربیت مسئله دست آخر شده است، فقط نمی‌شود علم آموزی باشد و باید انسان باشد و تربیت انسانی داشته باشد، اما متاسفانه تربیت دست کم گرفته شده است.

امام جمعه شیراز اظهارکرد: کاهش ناباروری، عوامل مختلفی وجود دارد که پس از ازدواج باروری به صورت طبیعی رخ نمی‌دهد و باید این عوامل در بحث سلامت و پزشکی حل شود.

آیت‌الله دژکام همچنین د ربخش دیگری از سخنان خود از همه مردم عزیز و سرافراز کشورمان و بالاخص مردم همیشه در صحنه استان فارس جهت حضور در انتخابات قدردانی کرد و گفت: فارس در قله فرهنگ که هم در ۲۲ بهمن و هم در ۱۱ اسفندماه حماسه آفریدند و همت عالی به خرج دادند، همه دستگاه‌های تبلیغی دشمن که دنیاپرستی را تبلیغ می‌کنند می‌گفتند در انتخابات شرکت نکنید و به هر شکلی می‌خواستند مردم را نسبت به انتخابات بی‌رغبت کنند و شما مجاهدانه در مقابل همه این دستگاه‌های شیطانی ایستادید و حضوری خوب و مشارکت قوی ثبت کردید.

او از حضور رای‌اولی‌ها و مسئولان امنیتی نیز تشکر کرد و افزود: در اوضاعی که دشمن دلش می‌خواست یک جایی را ناامن کند تا مردم از خوف در انتخابات شرکت نکنند الحمدلله انتخاباتی کاملا امن برگزار کردند و نقشه دشمنان را نقش بر آب کرد. تلاش بسیار ارزشمند نیرو‌های عزیز امنیتی از نیروی انتظامی، وزارت اطلاعات، سپاه و همه مجموعه‌های امنیتی و بسیج که پای کار آمدند و همت عالی کردند.

امام جمعه شیراز تصریح کرد: انتخابات نتیجه مردم سالاری دینی است و اگر ما نظام مردم سالاری می‌خواهم باید شرکت در انتخابات جزو فرهنگ جامعه ما شود.

آیت‌الله دژکام همچنین به دیدار رهبر معظم انقلاب با اعضای مجلس خبرگان رهبری هم اشاره کرد و گفت: آیت‌الله خامنه‌ای معتقد است مسلمانی با ظلم سازگار نیست و انقلاب اسلامی، انقلاب مبارزه با ظلم، استکبار و فساد است و ایران اکنون نقطه امید مردم فلسطین در مبارزه با ظلم است.

امام جمعه شیراز با بیان اینکه در هفته پیش رو ماه مبارک رمضان آغاز می‌شود و باید برای ورود به این ماه سراسر خیر و برکت آماده شویم، گفت: باید برای برپایی روزه، مراسم دعا و تلاوت قرآن در ماه رمضان برنامه‌ریزی شود.

/پایان متن/