معاون هماهنگی امور گردشگری و زیارت فارس گفت: استان فارس و شیراز در کنار سومین حرم اهل بیت‌(ع) به شدت به رویدادهای متعدد حوزه گردشگری دینی و زیارت نیاز دارد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از ایرنا، محمد فرخ‌زاده روز پنجشنبه در آیین اختتامه جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور کشور به میزبانی شیراز، اظهار کرد: برگزاری رویدادهای قرآنی در شیراز ظرف و مظروف یکدیگر هستند و قرآن در سومین حرم اهل بیت عین حدیث ثقلین‌ و کار ارزشمندی انجام شد.

وی با بیان اینکه شیراز نیازمند برپایی رویدادهای گردشگری مذهبی است، افزود: سالها در کشورهای مانند مصر، الجزایر و دیگر کشورهای عربی، گردهمایی‌های بزرگ دینی توانسته اقتصاد زیارت و دینی آن‌ها را رشد دهد.

معاون استاندار فارس ادامه داد: این نکته مهمی است که فارس و شیراز نیز در کنار سومین حرم اهل بیت رویدادهای متعددی را برگزار کند تا با برگزاری چنین رویدادهای صنوف مختلف با محوریت قرآن و اهل بیت (ع) فعال شوند و اقتصاد گردشگری رونق گیرد.

فرخ‌زاده ضمن قدردانی از دست اندکاران برگزاری بیست و هفتمین جشنواره قرآن و عترت دانشگاه پیام‌نور در شیراز، تاکید کرد: این اقدام باید تسری پیدا کند و برگزار کننده رویدادهای متعدد دینی در سومین حرم اهل بیت داشته باشیم.

وی ادامه داد: این مرسوم است که شهرها را با نام‌های مختلف نامگذاری می‌کنند؛ “شهر قرآنی” رویکردی متفاوت، شیعه محور و بومی‌سازی شده در آیات و روایت است که می‌تواند کمک کند تا همه رفتارهای مدیریت شهری قرآنی شود و به دیگر بخش‌ها نیز تسری یابد و رفتار قرآنی در بخش‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و روابط بین‌الملل مترتب باشد.

/پایان متن/