حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی صبح پنجشنبه در دومین دور سفر استانی خود، وارد فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شهر شیراز شد و در بدو ورود به این استان گفت: دولت برای رفاه مردم تلاش می کند.

رئیس جمهور با اشاره به ظرفیت‌های استان فارس در ابعاد مختلف گفت: دولت سیزدهم تاکنون تمام تلاش خود را کرده است که مردم استان فارس در رفاه باشند و مشکلاتشان مرتفع شود و باید تلاش مضاعفی برای رفع این مشکلات انجام داد.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی امروز ۲۰ مهرماه در بدو ورود به شیراز در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب با اشاره به اهداف سفر خود به استان فارس گفت: توفیقی است که در ایام سرور و شادمانی ملت ایران به دلیل سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام جعفر صادق(ع) و روز پیروزی‌های بزرگی که با تلاش حقیقتاً مجاهدانه برای دفاع از فلسطین و ایستادگی در مقابل صهیونیستی در فلسطین انجام شد، به استان فارس سفر کردیم.

وی با تأکید بر اینکه قطعاً صبر و استقامت مردم فلسطین منجر به پیروزی‌ نهایی آنان خواهد شد، به سفر خود به شیراز و استان فارس اشاره کرد و افزود: در دور اول سفر به استان فارس و شیراز به دلیل شیوع کرونا نتوانسیم دیدارها مردمی آنچنان که باید و شاید داشته باشیم اما شرایط این سفر متفاوت شده است و می‌توانیم به برخی از شهرها سفر کنیم و از برخی از پروژه‌هایی که در دور اول سفر تصویب شدند، سرکشی و از پیشرفت کار مطلع شویم.

رئیسی میزان پیشرفت پروژه‌های تصویب شده در دور اول سفر به استان فارس را خوب توصیف کرد و افزود: برخی از اقدامات انجام شده است و برخی موارد هم در دست اقدام است که با جدیت در استان دنبال می‌شوند و در این سفر از این پروژه‌ها سرکشی خواهیم کرد چرا که این پروژه‌ها در توسعه استان فارس نقش‌آفرین هستند.

رئیس جمهور استان فارس را استان علم، فرهنگ، ادب و هنر دانست و گفت: اینجا را می‌توان دارالعلم نامید. فارس مرکز ادب و هنر، قطب سلامت، گردشگری، کشاورزی، معدن و… استان و حقیقتاً ظرفیت‌های بسیاری دارد و با این ظرفیت‌های خدادادی می‌توان اقدامات متعددی انجام داد.

وی تأکید کرد: دولت سیزدهم تاکنون تمام تلاش خود را کرده است که مردم استان فارس در رفاه باشند و مشکلاتشان مرتفع شود اما به دلیل برخی از عقب‌ماندگی‌های که از قبل وجود داشته است باید تلاش مضاعفی برای رفع این مشکلات انجام داد.

رئیسی ضمن ادای احترام به تمام بزرگان، مفاخر، شهدای عالی قدر و جانبازان و ایثارگران استان فارس ابراز امیدواری کرد: این سفر آنچنان که برنامه‌ریزی شده است، انجام شود و در این دو روز بتوان با برنامه‌های که در نظر گرفته شده است، به برخی از مسائل فارس رسیدگی کنیم.

/پایان متن/