رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس در همایش رتبه‌بندی کارخانجات صنعت دام و طیور گفت: رتبه‌بندی شرایط رقابتی بین کارخانه‌ها برای صادرات محصولات ایجاد می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس نیز عنوان کرد: در سال‌های گذشته با افزایش جمعیت با بحران‌هایی رو به رو شدیم که برای حل آن باید برنامه‌ریزی منسجم در دستور کار قرار بگیرد.

.محمدجواد احمدی ادامه داد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی سیاست‌هایی را به منظور تولیدات دام و طیور و سایر ماکیان دنبال می‌کند.

او گفت: انعقاد تفاهم‌نامه‌ بین ستاد اجرایی فرمان امام(ره) و وزارت جهاد کشاورزی یکی از مهمترین اقدامات با هدف استفاده از ظرفیت متخصصین نظام مهندسی کشاورزی در کشت دیمزارها با نگاه بهره‌وری بیشتر، راندمان تولید بهتر و مصرف انرژی کمتر به شمار می‌رود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: معتقدیم نگاه در این حوزه باید از ادبیات محوری خارج شود و خبرگان خوبی هم از دل دوره‌های مهارتی پرورش داده شوند و بر همین اساس ۹ ماه پیش هم کارگروهی تخصصی در این سازمان متشکل از جامعه کشاورزی سپاه، دانشکده کشاورزی و هیاتی اندیشه‌ورز تشکیل شد.

احمدی با اشاره به برگزاری دوره‌های زراعت در این سازمان بر اهمیت رتبه بندی کارخانه های خوراک دام تأکید کرد و افزود: بدون شک بین یک دامداری صنعتی با سنتی تفاوت‌هایی وجود دارد و شیری که در یک دامداری صنعتی تولید می‌شود از نظر بهداشتی با دامداری سنتی متفاوت است.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس اضافه کرد: مقرر شد کسانی که برای بهره‌وری بیشتر و تولید بهتر انرژی می‌گذارند و امکانات و تجهیزات می‌آورند، رتبه بندی شوند؛ در نهایت با همکاری معاونت دام کشور، نظام مهندسی کشاورزی کشور و رئیس اتحادیه خوراک دام رتبه بندی انجام شد که در فارس هم این مهم اجرایی شد.

احمدی بیان کرد: مرغداری‌ها و گلخانه‌ها هم نیاز به رتبه بندی دارند چرا که این رتبه بندی موجب فراهم شدن شرایط رقابتی بین کارخانه ها برای صادرات محصولات می شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان فارس گفت: پیمانکاران استانداردسازی در بحث ساخت‌ و سازهای دامی شکل می‌گیرد تا در هر مرزعه، یک مهندس داشته باشیم.

احمدی ضریب تبدیل و رکوردگیری را از مؤلفه‌های ارزیابی رتبه‌بندی کارخانه های دام و طیور عنوان کرد و پویش ۲۰۰ گرم کمتر در بخش کشاورزی را پیشنهاد داد و گفت: به همین منظور تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان نظام مهندسی و اتحادیه خوراک دام کشور انجام و دفاتر تخصصی در سطح شهرستان‌ها راه‌اندازی خواهد شد تا خوراک دام با کیفیت و سالم به دست دامدار برسد.

/پایان متن/