یک کنش‌گر اجتماعی با انتقاد سازنده درخصوص وضعیت اماکن گردشگری و گذرهای گردشگری شهر شیراز از مدیریت محترم شهرداری خواستار اقدام فوری سد معبر در جمع‌آوری دستفروشان در جوار این محدوده‌ها و ساماندهی آن‌ها در دیگر نقاط شهری شد.

در متن کامل بهنام کشتکار آمده است:

با سلام و احترام

در ابتدا مایلم از تلاش‌ها و زحمات شهرداری شیراز که در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی شهر انجام می‌پذیرد، تشکر و قدردانی نمایم، اما در عین حال لازم می‌دانم نگرانی‌های جدی خود را در زمینه عملکرد واحد سد معبر حوزه معاونت اجرایی و خدمات شهری شهرداری شیراز به خدمتتان اعلام کنم.

در مکان‌های شاخص گردشگری نظیر باغ ارم، باغ عفیف‌آباد، آرامگاه حافظ، آرامگاه سعدی، ارگ کریمخان و دیگر نقاط دیدنی شهر، شاهد حضور بی‌رویه تعداد زیادی دستفروش و بازارچه‌های غیرقانونی هستیم که این وضعیت علاوه بر اینکه منظره بسیار زشتی است و بر زیبایی بصری شهر تأثیر منفی می‌گذارد، دید گردشگران خارجی و داخلی را نیز مخدوش می‌سازد و تاثیر منفی بر تصویر فرهنگی و گردشگری شیراز دارد.

این وضعیت باعث شده است که مسیرهای گردشگری شهر چهره‌ای نامطلوب به خود بگیرند و باعث نگرانی و ناامیدی گردشگران و شهروندان شود. انتظار می‌رود با توجه به اهمیت شهر شیراز به عنوان پایتخت فرهنگی و گردشگری کشور، اقدامات موثرتری در مدیریت و نظارت بر اماکن تاریخی‌فرهنگی و مناطق گردشگری صورت گیرد و نظم و انضباط در این حوزه برقرار گردد.

از کلیه مسئولین محترم استان درخواست دارم که با تدابیر لازم، فاصله این وضعیت نامطلوب با اهداف توسعه‌ای و فرهنگی شهر کاهش یافته و منظر فرهنگی، تاریخی و گردشگری شیراز حفظ و تقویت گردد.

‌/پایان متن/