به گزارش پایگاه خبریتحلیلی عصر کار در دوره چهارم شورای اسلامی کلانشهر شیراز طرحی با عنوان تونل ملل و با هدف روانسازی ترافیک از شهر به کمربندی و برعکس به عموم فعالان حوزه مدیریت شهری خبررسانی شد که پس از دو دوره شاهد مطرح شدن آن و در روزهای گذشته به صورت کاملا ناگهانی همزمان با سفر وزیر کشور به شیراز به مرحله کلنگزنی رسید.
در همین راستا رسانه عصر کار با پیگیریهایی که انجام داد مشخص شد این پروژه صرفا به صورت اتصال یکطرفه اجرایی میشود و ترافیک خروجی شهر را به کمربندی منتقل میکند و مدعی هستند پروژه مذکور دارای مطالعات و تاییده است.
بر اساس این گزارش با پیگیریهای میدانی مشخص شد عملیات اجرایی پروژه تونل ملل آغاز شده و بیلهای مکانیکی و سایر ماشینآلات حوزه عمرانی در حال تراشیدن کوه در محل این طرح در فصل مشترک ارتباطی بزرگراه شهید قاسم سلیمانی و بزرگراه آیتالله حائریشیرازی هستند.
هر چند در فضای مجازی و محافل تخصصی از چگونگی اجرای این پروژه تبادلنظر میکنند و برخی این مهم را مبهم و غیراصولی و برخی نیز ضعف مدیریت اجرایی گذشته را عامل اصلی تعویق پروژه میدانند اما نامهنگاری اخیر معاونت عمرانی استانداری فارس به نوعی خواستار توقف پروژه و ارائه مستندات مربوط به مطالعات حملونقل و زیستمحیطی شده است.
در واقع در این نامه رسمی که در فضای مجازی هم منتشر شده است شروع هر پروژه عمرانی بزرگمقیاس مانند تقاطعهای غیرهمسطح، بزرگراه و تونل را مستلزم گرفته تاییده از شورای ترافیک استان و شورای عالی ترافیک شهرهای کشور و در نظر گرفتن مفاد ماده ۲۲ قانون برنامه هفتم توسعه میباشد که سکوت مدیریت شهری از جمله شهرداری و کمیسیون عمران شورای اسلامی کلانشهر شیراز در این جا مبنی بر پاسخ رسمی به رسانهها قابل تامل است.
به گزارش عصر کار این پرونده خبری تا رسیدن به پاسخ و دفاع از حقوق مدیران خدمتگزار در بدنه مدیریت شهری اعم از قانونگذار و ناظر و حتی مجری قانون و همچنین صیانت از منافع شهر و شهروندان ادامه خواهد داشت؛ چراکه تعریف هر پروژه شهری نیازمند مطالعات فنی و توجیه اقتصادی و رعایت تشریفات قانونی است.
/پایان متن/
Saturday, 5 October , 2024