بیست و چهارمین نشست شورای حکام مرکز توسعه روستایی یکپارچه برای آسیا و اقیانوسیه (سیرداپ) در بانکوک - تایلند با حضور علی کیانی‌راد رئیس مؤسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی به نمایندگی از ایران، هوشنگ محمدی معاون وزیر در امور توسعه مدیریت و منابع به نمایندگی از وزیر جهادکشاورزی و سفیر جمهوری اسلامی ایران در تایلند، به طور رسمی آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، مراسم افتتاحیه این نشست با حضور اعضای شورای حکام متشکل از وزرای مرتبط با توسعه روستایی ۱۵ کشور عضو در هتل نوواتل بانکوک به طور رسمی آغاز شد.

مدیرکل سیرداپ به نمایندگی از اعضای شورای حکام، ضمن عرض تسلیت به دولت جمهوری اسلامی ایران برای شهادت رییس‌جمهور کشورمان و هیات همراه و به منظور احترام به ایشان، درخواست کرد تا حاضرین یک دقیقه بایستند.

در ادامه این مراسم، مدال توسعه روستایی عزیزالحق به واسطه تلاش‌های نهادها و افراد مختلف به برگزیدگان اهدا شد. جمهوری اسلامی ایران نیز طی دو سال گذشته دو برنده این مدال را داشته است.

بنابر این گزارش، سیرداپ در حال حاضر دارای ۱۵ کشور از منطقه آسیا و اقیانوسیه است و جمهوری اسلامی ایران از سال ۱۳۸۳ با قانون مصوب مجلس شورای اسلامی عضو این مرکز می‌باشد. موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی از طرف وزارت جهادکشاورزی به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در کمیته فنی و کمیته اجرایی سیرداپ معرفی شده است. همچنین وزیر جهادکشاورزی نماینده جمهوری اسلامی ایران در شورای حکام می‌باشد.

کشورهای عضو سیرداپ هم‌اکنون شامل افغانستان، بنگلادش، فیجی، هندوستان، اندونزی، ایران، لائوس، مالزی، میانمار، نپال، پاکستان، فیلیپین، سریلانکا، تایلند و ویتنام می‌باشند.

گفتنی است؛ علی کیانی‌راد رییس موسسه پژوهش‌های برنامه‌ریزی، اقتصاد کشاورزی و توسعه روستایی و معاون توسعه مدیریت و منابع به ترتیب به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران و وزیر جهادکشاورزی در سی و چهارمین نشست کمیته اجرایی و بیست و چهارمین نشست شورای حکام سیرداپ شرکت کرده‌اند.

/پایان متن/