مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس از برگزاری هجدهمین نمایشگاه دام و طیور، دامپزشکی و پنجمین نمایشگاه شیلات و آبزیان، تجهیزات و صنایع وابسته در شهر شیراز خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، محسن نهاوندی طی یک نشست خبری در این رابطه با اعلام استقبال شرکت‌های تخصصی از این نمایشگاه، گفت: ۱۳۲ شرکت از ۲۶ تا ۲۹ اردیبهشت ماه در ۵ سالن نمایشگاهی به مساحت ۱۵ هزار مترمربع از سراسر فارس و ۱۱ استان دیگر کشور به ارائه دستاوردها و خدمات تخصصی می‌پردازند.

وی با بیان اینکه ۳۰ درصد از این شرکت‌ها بومی استان هستند، ادامه داد: همچنین میزان استقبال از این نمایشگاه نسبت به سال گذشته به میزان ۳۰ درصد افزایش مشارکت داشته است.

نهاوندی از برگزاری برنامه‌های جانبی این نمایشگاه در حوزه آموزش و ماکیان زینتی اطلاع داد و گفت: ۱۲ دوره آموزشی با همکاری جهاد کشاورزی و سازمان نظام مهندسی و نظام دامپزشکی از برنامه‌های جانبی این دوره نمایشگاهی تدارک دیده شده برای شرکت‌‌کنندگان است.

وی همچنین از ایجاد بستر تعاملات بین‌المللی در این نمایشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: دو هیأت خارجی از افغانستان و عراق برای تفاهم‌نامه همکاری در زمینه‌های تخصصی دعوت شده‌اند که با پیگیری‌های آتی امیدواریم این فرآیند منتج به توسعه ظرفیت‌های اقتصادی کشور در داخل و خارج از کشور بشود.

/پایان متن/