نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی به طرح افزایش سن بازنشستگی به دلیل احتمال ایجاد پیامدهای اجتماعی رای ممتنع داد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، علیرضا پاک فطرت با تاکید بر این موضوع که در اجرای طرح افزایش سن بازنشستگی نباید از کشورهای پیشرفته الگوبرداری کرد، اظهار داشت: در راستای تصویب هر قانونی باید به پیامدهای آن در جامعه توجه کرد.

وی اظهار داشت: طرح افزایش سن بازنشستگی در برخی از کشورها به این دلیل اجرایی می شود که از نیروی کار جوان و توانمند بی بهره هستند. به همین دلیل به افزایش سن بازنشستگی و وارادات نیروی جوان کار روی می آورند.

شهردار اسبق شیراز خاطرنشان کرد: یکی از مزیت های مهم کشور ما برخورداری از نیروی کار جوان، تحصیل کرده و توانمند است که باید جایگزین افراد سالمند در بازارکار شوند.

او خواستار حمایت بیشتر از طبقه سالمند شد و اظهار داشت: امروزه بازنشستگان و سالمندان با مشکلات عدیده اقتصادی روبرو هستند و به جای افزایش سن بازنشستگی باید در حوزه حمایت از آنها در راستای ارتقا کیفیت زندگی گام برداشت.

پاک‌فطرت گفت: متاسفانه فرسودگی و افسردگی که در میان سالمندان کشور ما شایع شده است و با افزایش سن بازنشستگی شاهد کاهش بهره وری خواهیم بود.

وی اظهار داشت: افزایش سن بازنشستگی در کشور ما به دلیل ضعیف شدن صندوق های بیمه گر است که در صورت تصویب این قانون پیامدهای ناخوشایند بسیاری را به دنبال دارد.

به گفته نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی این قانون هنوز به تصویب نهایی نرسیده و در مجلس دوزادهم می توان زمینه بازنگری آن را فراهم آورد.

/پایان متن/