نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در دیدار با جمعی کنش‌گران اجتماعی با بیان اینکه ساختار مدیریتی کشور در زمینه بودجه و اقتصاد باید اصلاح بشود به نقش مجلس در اجرای برنامه‌ریزی‌های کوتاه‌مدت به منظور ایجاد تحول و اصلاح نظام اداری تاکید کرد‌.

علیرضا پاکفطرت، نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی در نشست با فعالان اجتماعی با تاکید بر ظرفیت‌های منحصربه‌فرد گردشگری، کشاورزی و همچنین صنعتی در فارس، مطرح کرد: این استان به دلیل دارا بودن دانشگاه‌ها و مراکز علمی دانش‌بنیان متعدد توانسته‌ است منابع انسانی مورد نیاز صنعتی شدن را آماده کند که با توجه به استعدادهای بومی می‌تواند در حوزه‌های مختلف صنعت از جمله صنایع تبدیلی بخش کشاورزی به پویایی و تحول برسد.

وی با اشاره اهمیت مدیریت آب در بخش کشاورزی به عنوان یکی از زیرساخت‌های تولید در استان، ادامه دارد: مدیریت در کشور به دلیل تعدد قوانین، آیین‌نامه‌ها و بخش‌نامه‌ها نیازمند اصلاح رویه است تا تغییر و تحولات در ساختار و چارت تشکیلاتی دستگاه‌های اجرایی در عرصه‌های مختلف زمینه‌ساز توسعه و پیشرفت بشود.

پاکفطرت به موضوع ساختار بودجه و اعتبارات در کشور اشاره کرد و افزود: بنده به عنوان نماینده مجلس در هر ۴ سال به بودجه عمومی کشور رای منفی دادم چراکه این بودجه به گفته دولت ۳۵ درصد عمرانی اما به نظر بنده ۱۵ درصد مربوط به بخش عمران کشور است که این هم محقق نمی‌شود.

این مقام پارلمانی یکی دیگر از مشکلات بودجه‌ای را ساختار بزرگ مدیریتی در دولت‌های مختلف اعلام کرد و افزود: متأسفانه یکی از دلایلی که بودجه‌ها بیشتر جاری بوده و حتی با تخصیص اعتبارات هم تبدیل به اعتبارات مالی نمی‌شود مربوط به ساختار مدیریتی دولت‌ها است که ما به کاهش تصدی‌گری‌ها و کوچک‌سازی دولت کمتر توجه کرده‌ایم.

وی در رابطه با تصویب قانون حمایت از نخبگان و شرکت‌های دانش‌بنیان در مجلس یازدهم هم با بیان اینکه تلاش می‌شود تا از خروج منابع انسانی به خارج از کشور جلوگیری شود، گفت: در این رابطه علاوه ایجاد بستر و شرایط لازم قانونی برای نخبگان در عرصه‌های مختلف باید به جامعه‌شناسان نیز توجه بیشتری داشته باشیم تا بتوانیم با راهکارهای هدفمند این متخصصان اجتماعی در راستای کاهش مهاجرت‌ها، اقدام مناسبی انجام بدهیم‌.

نماینده شیراز و زرقان در مجلس با بیان اینکه نظام اقتصادی کشور به صورت غلط پیش می‌رود، اظهار داشت: نمایندگان مجلس نباید یک‌دست و با یک تفکر باشد تا بتوان به سیستم مدیریتی کشور ایراد گرفت و مورد نقد قرار داد. چراکه مدیران اقتصادی امروز کشور ضعیف و تجربه کافی در تجزیه و تحلیل وضعیت کنونی را ندارند و نقدپذیر هم نیستند.

پاکفطرت در پایان به اهمیت توسعه اقتصادی تاکید کرد و گفت: اقتصاد ملی ما در کوتاه‌مدت باید در سطح کشورهای منطقه قرار بگیرد تا با افزایش درآمد و حقوق و کاهش گرانی‌ها بتواند به سطح قابل قبول و بهتری متناسب با وضعیت معیشتی مردم برسد.

/پایان متن/