مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس از استقرار تیم‌های جمعیت هلال احمر در ۱۳۴ نقطه از استان، همزمان با ایام نوروز ۱۴۰۳ خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، حسین درویشی گفت: همزمان با فرارسیدن نوروز ۱۴۰۳ طرح ملی خدمات نوروزی هلال احمر فارس از ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۲ تا ۱۴ فروردین‌ماه ۱۴۰۳ با استقرار ایستگاه‌ها و پست‌های فعال امداد و نجات و بشردوستانه در ۱۳۴ نقطه از استان به مردم خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی با اشاره به فعالیت ۴۹۳۵ نفر روز در این طرح افزود: ۹۱ پایگاه و پست امداد جاده‌ای، امداد کوهستان، کشیک شعبه، امداد هوایی، سگ‌های تجسس، واکنش سریع و مرکز فرماندهی عملیات در استان فعالیت ویژه خواهند داشت.

درویشی به افزایش ۵۸ درصد توان عملیاتی هلال‌احمر در نوروز ۱۴۰۳ اشاره کرد و گفت: ۲۶۳ دستگاه خودروی عملیاتی شاسی بلند، آمبولانس و کمک‌دار در این طرح فعالیت داشته و همه نیروهای عملیاتی هلال احمر استان در حالت آماده باش هستند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر فارس افزود: ۲۳ پایگاه در مبادی ورودی استان و برخی از شهرستان‌ها، راهنمای مسافرین نوروزی خواهند بود که در این پست‌ها خدماتی نظیر فضای دوستدار کودک، اجرای طرح ملی بهبود رفتارهای ترافیکی (توصیه‌های ایمنی و پیشگیری به رانندگان)، خیمه‌های نماز و آموزش‌های کوتاه امدادی مورد نیاز ارائه می‌شود.

درویشی ادامه داد: جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای تأمین بسته‌های غذایی عید نوروز و ماه مبارک رمضان با شماره‌گیری ۳# *۱۱۲* و واریز به حساب ۶۳۶۷ _۹۵۷۰_۸۳۶۶_۶۲۱۹  تحت قالب پویش هلال رحمت صورت می‌گیرد.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس بیان کرد: داروخانه هلال احمر به جز روزهای اول و ۱۰ و ۱۳ که به صورت کشیک است، در همه روزهای ایام نوروز فعالیت خواهد داشت.

/پایان متن/