گزارش اختصاصی عصر کار از مرحله نهایی تعیین‌تکلیف لیست انتخاباتی شانا در شیراز که گفته می‌شود با رعایت قوانین رای‌آوری شورای مرکزی این ائتلاف به ۴ نفر از منتخبان ۲+۱۲ اعتماد خواهند کرد؛ به طوریکه منتخبان نهایی این لیست سیاسی پس از مشخص شدن تکلیف نهایی شانا باید با سایر لیست‌های سیاسی که شاید سامان رقیب اصلی و جدی آن باشد به مرحله‌ جدیدی از رقابت‌های انتخاباتی مجلس دوازدهم وارد عرصه رقابت شوند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار عصر روز جمعه ۲۷ بهمن ماه ساعت ۱۵ با حضور نماینده شورای ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی کشور و شورای مرکزی این جریان سیاسی پس از چندین ماه رایزنی و بررسی به منظور ارائه لیست انتخاباتی مجلس دوازدهم جلسه‌ای ویژه برگزار می‌شود تا با رای‌گیری عمومی در بین ۴۵ نفر از اعضای این ائتلاف به لیست نهایی ۴ نفره از حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و همچنین انتخاب گزینه شانا از حوزه انتخابیه داراب و زرین‌دشت، تکلیف جمعی از فعالان سیاسی و هواداران آن‌ها مشخص بشود.

بر اساس این گزارش خبری منتخبان بایستی بتوانند با حداقل دو سوم آراء عمومی به اعتماد شورای ائتلاف دست پیدا کنند در غیر اینصورت جایگاه‌های باقی‌مانده با دو برابر ظرفیت به منظور تعیین‌تکلیف نهایی لیست ۴ نفره حوزه‌های انتخابيه فوق‌الذکر به شورای مرکزی در تهران معرفی خواهند شد.

عصر کار طی پیش‌بینی و گمانه‌زنی‌ در رابطه با این موضوع که تا ساعاتی دیگر به تمامی احتمالات و تحليل‌ها پایان خواهد یافت به سرلیستی ابراهیم عزیزی و همچنین حضور ۳ نفر دیگر از بین آقایان حمیدرضا حقیقت، غلامعلی ترابی، جعفر طاهری و مریم دل‌افکار به عنوان بانوی جوان منتخبان این لیست ۱۲ نفره نیز نهایی می‌شود.

همچنین یکی دیگر از محورهای این جلسه مربوط به تعیین‌تکلیف گزینه نهایی نامزدها در حوزه انتخابیه داراب و زرین‌دشت است که به دلیل اختلافات سیاسی تاکنون بی‌نتیجه مانده و تصمیم بر عهده استان یا حتی شورای مرکزی این ائتلاف در تهران گذاشته شده است و در این شهرستان‌های شرقی فارس هم پیش‌بینی می‌شود محمدجواد عسکری با اعتماد اکثریت اعضاء نیز منتخب نهایی خواهد شد.

به گزارش عصر کار هر چند تلاش‌هایی دیگر هم در زمینه کناره‌گیری کردن برخی از افراد لیست ۱۲ نفره تا رسیدن به نفرات بعدی و آقازاده‌ها صورت گرفت اما تاکنون این لابی‌های سیاسی بی‌نتیجه بوده و فرصت بهره‌گیری برخی از کاندیداها برای دستیابی به سبد رای شانا از دست رفت.

خاطرنشان می‌گردد شانا یک جریان سیاسی شاخص در بین ائتلاف‌های سیاسی همانند شریان، شورای وحدت، پایداری‌ها و دیگر ائتلاف‌ها است که به دلیل عملکرد چند ساله اخیر محبوبیت پیشین خود را از دست داده و درگیر حواشی است اما به طور کلی برای نامزدها هنوز هم یک پایگاه رای‌‌آوری محسوب می‌شود.

/پایان متن/