استاندار فارس با اشاره به نقش هنرستان های فنی و حرفه‌ای در انتقال مهارت به دانش آموزان و لزوم توجه بیشتر به فعالیت آنها گفت: به منظور تقویت و توسعه حوزه فنی و حرفه‌ای استان پیشنهاد می شود که شورای فنی حرفه‌ای و مهارت آموزی در استان تشکیل شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری فارس، دکتر محمد هادی ایمانیه، در کارگروه توسعه آموزش های فنی و حرفه‌ای فارس که با حضور معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرروش در شیراز برگزار شد افزود: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری، معاون سیاسی استانداری، مدیرکل آموزش و پرورش، مدیر کل فنی و حرفه‌ای، مدیر کل صمت، رئیس سازمان جهاد کشاورزی، مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی، دانشگاه فنی و حرفه‌ای، دانشگاه علمی و کاربردی، مجمع خیرین مدرسه ساز و سازمان نوسازی مدارس نیز در این شورا عضویت داشته باشند.

وی گفت: این شورا پس از تشکیل و ظرف مدت ۲ ماه اقدام به تنظیم یک سند توسعه حوزه فنی و حرفه ای استان کرده و به مسائل و تجهیزات سخت افزاری مورد نیاز مرکز استان و سایر شهرستان ها اشاره کنند.

استاندار فارس، بر لزوم توجه به هنرهای زیبا نیز تاکید کرد و گفت: هنرستان ها باید به ورودی های دانشگاه های هنر تبدیل شوند به نحوی که هنر اسلامی ایرانی و نه هنر غربی را ترویج کنند.

دکتر ایمانیه افزود: می کوشیم که ایجاد و راه اندازی چهار هنرستان برای چهار منطقه شیراز، یک هنرستان برای مرودشت و یک هنرستان برای شهر صدرا را به مصوبات سفر دوم رئیس جمهور به استان فارس اضافه کنیم.

/پایان متن/