رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس، گفت: بر اساس مباحث مطرح شده سازمان برنامه و بودجه در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی به وظیفه خود عمل نکرده و مقرر شد گزارشی در این خصوص تهیه و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

محمدجواد عسکری، رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی در تشریح نشست  کمیسیون متبوع خود، گفت: در نشست امروز کمیسیون معاون تولیدات دامی، معاون بازرگانی، رئیس شرکت پشتیبانی امور دام و رئیس شرکت بازرگانی دولتی گزارشی از وضعیت تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز همچنین تامین نهاده های دامی خصوصا کنجاله سویا ارائه کردند.

نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مقرر شد به صورت ماهیانه گزارشی از میزان جوجه ریزی و همچنین نهاده های مورد نیاز تولید گوشت مرغ به کمیسیون کشاورزی مجلس ارائه شود، ادامه داد: وضعیت فعلی بازار گوشت مرغ مطلوب نیست و باید این شرایط مدیریت شود.

وی با بیان اینکه دستور کار بعدی کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی تقاضای تعدادی از نمایندگان در زمینه اجرای ماده ۲۳۴ قانون آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص تضمین خرید محصولات کشاورزی مصوب بود، تصریح کرد: بر اساس مباحث مطرح شده سازمان برنامه و بودجه در زمینه خرید تضمینی محصولات کشاورزی به وظیفه خود عمل نکرده و مقرر شد گزارشی در این خصوص تهیه و به صحن علنی مجلس شورای اسلامی ارائه شود.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم، عنوان کرد: بررسی طرح کنترل فرونشست زمین و کاهش اثرات آن در کشور با حضور مسئولین و کارشناسان وزارت جهاد کشاورزی، شورای عالی استان‌ها، سازمان برنامه و بودجه و وزارت نیرو سومین دستورکار جلسه کمیسیون کشاورزی بود که مقرر شد دستگاه‌های طی دو هفته آینده گزارش خود را به کمیسیون ارائه کنند.

/پایان متن/