گزارش اختصاصی عصر کار از اقدام جدید دولت با هزینه ملت و شهروندان شیرازی در توسعه فرهنگی شهر نسبت به ساخت یک المان شهری در پاسداشت ارزش‌ها که نتیجه‌ای مطلوب و رضایتمندی در این برهه زمانی در بر نخواهد داشت؛ توسعه‌ای فرهنگ‌مبنا در جامعه‌ای که شهروندان آن نیازهای اولویت‌دار دیگری دارند که به دلیل نبود اعتبارات لازم در این شرایط سخت اقتصادی‌مالی حاکم بر شهرداری‌ها و دستگاه‌های اجرایی امکان تبلیغات اسلامی با صرف مبالغی‌ سنگین هرگز وجود ندارد و ائمه اطهار و معصومین هم با چنین روندی موافق نخواهند بود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار بر اساس اطلاعات دریافتی طی مذاکرات صورت گرفته مقامات دولتی با شهرداری شیراز و همچنین رایزنی با نمایندگان مردم در پارلمان شهری قرار است یک المان یا نماد با عنوان “لبیک یا مهدی” در ارتفاعات باباکوهی و در ورودی این کلان‌شهر، طراحی و اجرا شود.

این پیشنهاد در حالی مطرح است که شهرداری شیراز با ارسال نامه‌ای در پاسخ به مذاکرات قبلی به استاندار فارس از برآورد قریب به ۳۰ میلیاردتومان اعتبار مبنی بر هزینه‌کرد لازم در اجرایی نمودن این موضوع اعلام می‌شود که در ادامه از نماینده عالی دولت ضمن آمادگی در تامین ۵۰درصد هزينه‌های ساخت آن هم منوط بر تصویب در شورای اسلامی شهر، خواستار تامین اعتبار ۵۰ درصد دیگر مبلغ مورد نظر از سوی دولت و دستگاه‌های اجرایی جهت اجرایی شدن پروژه توسط مدیریت شهری شده است‌.

به گزارش عصر کار این موضوع در حالی مطرح می‌شود که پروژه‌های مطرح و قابل توجهی در این کلان‌شهر وجود دارد که از اولویت‌های لازم برخوردار است؛ هر چند نام مبارک منجی عالم بشریت حضرت مهدی به عنوان امام زمان زینت‌بخش این کلان‌شهر خواهد شد اما مبلغ بالای پروژه با منش و سیره ائمه اطهار و معصومین سنخیتی ندارد و آن حضرت هم قطعا با چنین اقداماتی به ویژه در این شرایط سخت اقتصادی و مالی در مجموعه مدیریت شهری و حتی استانداری و دستگاه‌های اجرایی نیز مخالف خواهند بود.

عصر کار در این راستا خواستار شفاف‌سازی بیشتر موضوع و تجدیدنظر در رابطه با تصمیم مذکور است که اعلام می‌شود با توجه به اهمیت کار نسبت به پاسخگویی یه اذهان عمومی نیز جوابیه‌ای به شهروندان منتشر نمایند.

خاطرنشان می‌گردد محل تامین بودجه و اعتبارات شهرداری شیراز از محل درآمدزایی و واریزی‌ها از سوی شهروندان بوده و دولت‌ها در تامین اعتبارات سهم بسیار اندک و جزئی دارند که بایستی در هزینه‌کردها به مردم و نمایندگان آن‌ها در پارلمان شهری نیز پاسخگو بود. البته تصمیمات شورای اسلامی در هر شهری از جمله شیراز باید برخاسته از نظرات و پیشنهادات شهروندان باشد تا با این پشتوانه بتواند در توسعه شهر نیز موثر باشد.

/پایان متن/