مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن فارس با گلایه از عملکرد برخی از دستگاه‌های دولتی و مدیران میانی نسبت به ضرورت حمایت از فرآیند سرمایه‌گذاری از رفع چالش تامین مالی واحدهای تولیدی صنایع کوچک و متوسط با اعطای تسهیلات ویژه به متقاضیان واجدالشرایط خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس، مهندس حسین پناهی در جلسه شورای اندیشه ورز این سازمان محل اتاق بازرگانی، صنایع و معادن فارس گفت: براساس پایش و عارضه یابی کلینیک صنعت معدن بسیج و به منظور کمک و حمایت از صنایع کوچک و متوسط، اعطای وام ویژه صنایع و معادن راکد و نیمه فعال در دستورکار سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس قرار گرفته که تعداد ۵۵ واحد صنعتی درخواست تسهیلات کارفرمایی با نرخ ۱۰ تا ۱۸ درصد نمودند و درصورت تامین اعتبار استان و داشتن سایر شرایط عمومی بانک ها اعطا می شود.
وی همچنین در خصوص متقاضیان بهره مندی از تسهیلات کم بهره کارفرمایی عنوان کرد: ۴۱۱ واحد تولیدی صنعتی برای بهره مندی از تسهیلات کارفرمایی کم بهره نام نویسی کرده که درحال بررسی و پایش آنها هستیم و به زودی نتایج اعلام خواهد شد.

مهندس پناهی دربخش دیگری از سخنان خود به کمیته استعدادیابی پرداخت و اظهار داشت: در کمیته استعدادیابی و استقرار صنایع معدنی و صنعتی اقدامات خوبی صورت گرفته است که درصورت همکاری سازمان ها و ارگان‌ های مرتبط در کمیته استعدادیابی می ‌تواند به ایجاد اشتغال و رشد تولید در استان منجر شود.
وی با بیان اینکه تلاش داریم فرایند صدور مجوزات برای شروع به کار و سرمایه گذاری را در استان فارس با همکاری و هم افزایی دستگاه‌های دولتی تسریع کنیم، متذکر شد: متاسفانه در استان فارس برخی از مدیران میانی کارشکنی کرده و موجب فراری دادن سرمایه گذار و تولیدکننده از استان می شوند.
این مقام مسئول در مثالی گفت: برای مثال مجوزی که باید ۱۵ روزه صادر می شده، بیش از چند ماه به طول انجامیده و سرمایه گذار دلسرد شده که موضوع را با مدیران ارشد استانداری فارس در میان گذاشته ایم.
به گفته مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعت و معدن استان فارس طی رصدهای صورت گرفته تاکنون دو دستگاه دولتی همکاری لازم در تسریع فرایند صدور مجوز را نداشته که با متولیان و مسئولان رده بالا صحبت شده و پیگیر حل آن هستیم.
اردوی راهیان پیشرفت از دیگر محورهای سخنان مهندس پناهی بود که در این خصوص گفت: به منظور آشنایی با پیشرفت ‌ها و توسعه ‌های صورت گرفته در زمینه‌ های مختلف علمی و صنعتی تاکنون سه اعزام به تعداد ۲۱۰ نفر از واحدهای صنعتی پیشرو در داخل استان انجام و سه اعزام به مناطق جنوبی کشور و بازدید از نواحی صنعتی آن برنامه ریزی شده و برگزاری این گونه اردوها با قدرت ادامه خواهد داشت.