مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس از ایجاد سه شهرک صنعتی جدید در استان خبر داد و گفت: فرإیندهای اجرایی احداث نواحی صنعتی صنايع دستي و صنفي شيراز و ناحيه جويم پس از تصويب در دستور کار شرکت شهرکهای صنعتی فارس قرار گرفته تا با اجرای طرح های زیرساختی ،آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری شود.

سید مصطفی هاشمی در نشست خبری که همزمان با برگزاري تور فعالان  رسانه ای  استان در شهرک صنعتی بزرگ شیراز و به مناسبت هفته حمايت از صنايع كوچك برگزار شد افزود:ناحیه صنایع دستی شيراز  از مصوبات سال ۱۳۸۶هیات وزیران بود که سال ها به علت نبود زمین مناسب ،اجرایی نشده بود اما با حمایت ها و دستورات ویژه استاندار فارس ،همراهی مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و نیز حمایت نمایندگان شیراز در مجلس بویژه دکتر نجابت ،این ناحیه صنعتی به مساحت ۴۰هکتاردرجلسه این هفته شورای برنامه ریزی و توسعه استان  به تصویب رسید.

هاشمی افزود: ایجاد  ناحیه   تخصصی صنایع دستی در شیراز بستر لازم برای استقرار و فعالیت مشاغل و فعالیتهای مرتبط با  صنایع دستی فراهم و زمینه رشد وتوسعه این صنایع را فراهم می کند.

وی در ادامه با اشاره به انجام مراحل تملک زمین  ناحیه صنعتی جویم در کمسیون ماده ۲۱ نیز گفت:این ناحیه صنعتی نیز در زمینی به مساحت ۳۲هکتار ایجاد می شود تا بسترهای لازم برای جذب سرمایه گذار وایجاد اشتغال پایدار صنعتی در شهرستان جویم که فاقد شهرک یا ناحیه صنعتی بود  فراهم شود.

مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین از ایجاد شهرک صنعتی تخصصی صنفی شیراز با مساحت ۹۷ با مشارکت مجتمع اقتصادی کمیته امداد حضرت امام خمینی ره خبرداد و گفت:مراحل تملک زمین و انعقاد قرارداد با مجتمع اقتصادی انجام شده و فرآیندهای اجرایی در دست اقدام است تا بستر مناسبي براي استقرار صنوف توليدي شيراز فراهم شود.

هاشمي همچنين از برنامه اين شركت براي واگذاري اراضي در شهرك صنعتي دارويي بيضا  در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: هم اكنون عمليات اجرايي طرح هاي زيرسازي و خط انتقال برق با اعتبار ۵۲۰ميليارد ريال در حال انجام است و طرح شبكه داخلي فاضلاب فاز اول نيز  با اعتبار ۱۵۰ميليارد به پايان رسيده است.

وي با اشاره به پيشرفت ۵۰درصدي عمليات اجرايي طرح خط انتقال برق شهرك صنعتي دارويي بيضا گفت:اين خط دومداره با اعتبار ۱۷۰ميليارد ريال باظرفيت حدود ۱۲مگاوات برق به طول ۱۱كيلومتر از پست برق بيضا تا شهرك صنعتي در مرحله اجرا قراردارد كه با بهره برداري از آن برق اين شهرك صنعتي تامين مي شود.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی فارس افزود:در زمينه تامين آب نيز به ميزان  ۱۰ليتر برثانيه انشعاب آب از محل خط انتقال آب سد درودزن خريداري شده است وعمليات اجرايي خط انتقال آب از خط اصلي محل انشعاب تا شهرك صنعتي نيز  در برنامه  كاري  قرارگرفته است.

هاشمي بر تسريع در عمليات اجرايي طرح هاي زيرساختي تاكيد كرد و گفت: این شهرک صنعتی در فاز اول در زمینی به مساحت ۱۸۰ هکتار ایجاد شده  که در فازهای توسعه مساحت آن افزايش مي يابد.

وي در ادامه با بيان اينكه بيش از ۹۰درصد از صنايع را صنايع كوچك تشكيل مي دهند از ارائه خدمات مشاوره اي در ۲۴محور به صنايع كوچك خبر داد و گفت:حمايت از حضور ۲۱۹واحد صنعتي در نمايشگاه هاي داخلي و خارجي ، برگزاري ۹ كلينيك سيار در شهرك ها و نواحي صنعتي استان ، انجام ۲۷ پروژه بهبود واحدهاي صنعتي  بر مبناي عارضه يابي هاي انجام شده، انجام ۲۰ برنامه عمل حمايتي از خوشه هاي صنعتي خاتمه يافته استان ،اجراي دو خوشه مسقطي لار و گياهان دارويي ، حمايت از برگزاري ۱۳۷ تعداد دوره با آموزش ۴۲۷۰ نفر از مديران و كاركنان واحدهاي صنعتي در حوزه هاي مديريتي ، مهارتي و كارآفريني جهت توانمندسازي واحدهاي صنعتي، برگزاري  ۱۲   تور صنعتي با ۲۴۵  نفر شركت كننده در تورها، برگزاري ۵  رويداد استارت آپي و حمايت از   ۱۹   ايده برتر حمايت از   ۵   پايان نامه ارشد و دكتري، اخذ   ۱۹   استاندارد داخلي و خارجي در راستاي توسعه بازار واحدهاي صنعتي، عارضه يابي ۵۱ واحد صنعتي و اجراي ۲۷مورد پروژه بهبود در واحدهاي صنعتي در راستاي بهبود محصول و افزايش توليد و توسعه بازار ، ثبت نام و سازماندهي ۱۸۷مشاور در سامانه جهت ارائه خدمات مشاوره به واحدهاي صنعتي، انعقاد قرارداد با بانك توسعه تعاون در جهت ارائه سرمايه درگردش به واحدهاي صنعتي تا سقف ۳۰ ميليارد ريال و تهيه ۳۰ طرح تیپ صنعتی در راستاي توسعه سرمايه گذاري هاي داخلي و پرداخت تسهيلات به طرح هاي صنعتي را از مهمترين اقدامات حمايتي اين شركت در يك سال گذشته اعلام كرد.

مديرعامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس با بيان اينكه  شهرك هاي صنعتي مهترين زيرساخت استقرارصنايع كوچك محسوب مي شوند  گفت: بسترها براي جذب سرمايه گذار در ۶۳شهرك و ناحيه صنعتي  در استان فراهم شده است  و تاكنون افزون بر ۸۴۰۰قرارداد در شهرك ها و نواحي صنعتي استان با متقاضيان منعقدشده كه از اين تعداد ۳۳۳۲واحد با اشتغالزايي افزون بر۳۹۷۰۰نفر در مرحله بهره برداري قرار گرفته اند.

وي اضافه كرد:بيش از ۲۹۰۰طرح صنعتي كوچك و متوسط در استان در مراحل مختلف ساخت و ساز قراردارد كه  از اين تعداد ۵۴۴طرح داراي پيشرفت بالاي ۶۰درصد و نصب ماشين آلات است و اميدواريم بخش قابل توجهي از اين واحدهاي داراي پيشرفت فيزيكي بالا تا پايان امسال به بهره برداري برسند.

هاشمي در ادامه با بيان اينكه در بخش توسعه و تكميل زيرساخت هاي شهرك هاي صنعتي نيز امسال طرح هاي شاخصي  با اعتبار اوليه  ۵۰۰ميليارد تومان در دست اجرا داريم گفت:از ابتداي امسال تاكنون ۴۴طرح زيرساختي با اعتبار ۱۴۸ميليارد تومان آغاز و ۲۹طرح با اعتبار ۱۴۵ميليارد تومان نيز در مرحله برگزاري مناقصه و انتخاب پيمانكار است وبرآورد  ۲۸طرح با اعتبار ۲۰۷ميليارد تومان نيز در مرحله انجام است.

وي افزود:در يك سال اخير نيز ۴۷طرح با اعتبار ۶۳ميليارد تومان به پايان يافته  و به بهره برداري رسيده است.

هاشمي توسعه و تكميل تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي بزرگ شيراز را از مهمترين اين طرح ها اعلام كرد و گفت: مناقصه طرح خريد و اجراي حوضچه هاي هوادهي و ته نشيني جهت تكميل لاگون هاي ذخيره اضطراري و  مدول سوم تصفيه خانه با ظرفيت ۲۴۵۰مترمكعب در روز با اعتبار اوليه ۵۴ميليارد تومان انجام و پيمانكار آن انتخاب و عمليات اجرايي طرح را آغاز كرده است كه براساس برنامه زمان بندي تا ۱۸ماه آينده به بهره برداري مي رسد.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس همچنين از پيشرفت ۶۰درصدي اجراي طرح ارتقاي ظرفيت ۱۰۰۰مترمكعبي تصفيه خانه فاضلاب با اجراي واحد ذخيره اضطراري و متعادل ساز جهت مدول هاي موجود و مدول سوم  خبر داد و گفت:اين طرح نيز با اعتبار ۲۳ميليارد تومان در دست اجرا است و تا دي ماه امسال به بهره برداري مي رسد.

وي تصريح كرد:با اجراي اين دو طرح ظرفيت تصفيه خانه فاضلاب شهرك صنعتي به بيش از ۷۵۰۰مترمكعب در روز افزايش مي يابد.

همچنين با برگزاري تور رسانه اي كه همزمان با هفته گراميداشت صنايع كوچك و هفته خبرنگار برگزارشد خبرنگاران رسانه هاي استان از چهار واحد توليدي و صنعتي در شهرك صنعتي بزرگ شيراز بازديد و با ظرفيت ها و توانمندي هاي اين صنايع اشنا شدند.

در اين برنامه فعالان رسانه اي استان از واحد صنعتي پيشرو بالابر توليد كننده انواع بالابر صنعتي با ظرفيت صادرات ،واحد گل پونه توليد كننده انواع سبزيجات و غذاهاي نيمه اماده  ،شركت دانش بنيان نيرو ساحل توليد كننده تابلو برق هاي فشرده و واحد نويد صنعت پلاست توليد كننده نايلون و پلاستيك بازديد كردند.

/پایان متن/