مدیرعامل شرکت آبفای شیراز گفت: این شرکت برای تعادل آب و جبران نوسانات مصرف، اقدام به ساخت مخزن گلدشت حافظ و یک حلقه چاه جدید کرد.

بهمن بهروزی رئیس هیئت‌مدیره و مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز اظهار کرد: مخزن گلدشت حافظ به ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب با هدف ایجاد تعادل بین ورودی و خروجی آب و جبران نوسانات مصرف و تأمین فشار آب در مناطق تحت پوشش در حال ساخت است.

او  افزود: مخزن گلدشت حافظ جمعیتی بالغ بر ۴۰ هزار نفر در مناطق شهرک گلدشت حافظ، اراضی استانداری و برنامه و بودجه، شهرک شهید بهشتی و برف فروشان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب شیراز ادامه داد: این مخزن تاکنون حدود ۲۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

بهروزی مدت زمان اجرای قرارداد ساخت مخزن را ۲۴ ماه اعلام کرد و گفت: بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار تا پایان این طرح پیش بینی شده است.

این مخزن که بر روی تپه‌های جنوبی شهرک گلدشت حافظ، با ایجاد هزار و ۲۰۰ متر جاده دسترسی، قرار گرفته است، به صورت مستطیلی با ابعاد ۵۳*۳۵ و ارتفاع ۷ متر طراحی شده که جهت ساخت آن ۳ هزار و ۶۰۰ متر مکعب بتن سازه ای، ۳۵۰ تن آرماتور و ۷ هزار و ۵۰۰ متر مربع قالب بندی مورد نیاز است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب شیراز گفت: برای پایداری وضعیت آب روستا‌ها چاه کفری با عمق ۳۰۰ متر در سازند سخت، حفاری و وارد مدار بهره برداری شد.

بهروزی بیان کرد: چاه شماره ۴ کفری واقع در جنوب روستای کفری و جمال آباد حدود ۳۵ لیتر در ثانیه آبدهی دارد.

او ادامه داد: با وارد مدار شدن این چاه وضعیت آبرسانی بالغ بر ۱۵ هزار نفر از اهالی روستا‌های کفری، جمال آباد، خاتونک، کرونی، سلطان آباد، حسن آباد و محمود آباد پایدار خواهد شد.

/پایان متن/