معاون قوه قضائیه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: ۹۹ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و ۴۰ درصد اراضی کشاورزی کشور تثبیت شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، حسن بابایی روز دوشنبه در جلسه ارزیابی عملکرد ادارات تابعه ثبتی فارس با بیان اینکه در دیدار رییس قوه قضاییه با رهبر معظم انقلاب، یکی از مباحث مطرح شده مربوط به سازمان ثبت و حد نگاری بود، افزود: مقام معظم رهبری به فعالیت ها و فرایندهای تثبیتی این سازمان اشراف کامل داشتند و عمده فرمایش ایشان هم در همین مقوله بود.

وی ادامه داد: حد نگاری اراضی و املاک، یکی از راهبردهای کلان سازمان ثبت است که مورد تأکید مقام معظم رهبری بوده و ایشان در سال ۱۴۰۱ به صورت مستقیم و در سال جاری به طور غیر مستقیم به آن اشاره کردند که خوشبختانه اقدامات ارزشمندی در این زمینه انجام شده و ۹۹ درصد اراضی ملی و منابع طبیعی و ۴۰ درصد اراضی کشاورزی به ثبت رسیده که مؤید حرکت جهادی ادارات ثبت اسناد و املاک کشور در این زمینه است.

معاون قوه قضاییه، کسب ۷۸.۲ درصدی رضایتمندی مراجعان توسط سازمان ثبت را که بیشترین میزان رضایتمندی مراجعه کنندگان در بین دستگاهها و سازمان های کشور است نتیجه حس مسوؤلیت پذیری و تعهد والای این مجموعه در صیانت از حقوق مردم دانست و افزود: به رغم امکانات ضعیف رفاهی و درمانی در برخی نقاط دور افتاده شاهد “نذر خدمت” و تلاش مضاعف کارکنان سازمان ثبت هستیم.

وی تخصیص اعتبار بالغ بر یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی در حوزه فناوری اطلاعات و انجام بیش از ۸۶ سفر استانی کوتاه و فشرده با هدف نظارت و بررسی عملکرد ادارات ثبت استان ها را حاکی از عزم جدی این سازمان در مبحث اجرای کامل فرایند “حد نگاری” دانست.

بابایی استفاده از ظرفیت های موجود نظیر جلسات قرارگاه حد نگاری، شورای حفظ حقوق بیت المال، تعامل مستمر با مسؤلان ادارات مرتبط، دهیاران، ائمه جماعات و معتمدین محلی را گامی مهم در پیشبرد مطلوب فرایند تثبیت و صدور اسناد مالکیت اراضی کشاورزی کشور اعلام کرد.

/پایان متن/