استاندار فارس گفت: ضرورت دارد که نقشه جامع نقاط حادثه خیز کشور از سوی مجموعه وزارت راه و شهرسازی تهیه شود.وجود این نقشه کمک خواهد کرد که روند رفع این نقاط شتاب بیشتری گیرد و به کاهش خسارت ها منجر شود.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از ایرنا، دکتر محمد هادی ایمانیه، روز سه شنبه در همایش دبیران شورای ترافیک کشور در شیراز افزود: سال گذشته در حضور رئیس جمهور از سوی وزیر سابق راه و شهرسازی تعداد نقاط حادثه خیز کشور یک هزار نقطه و اعتبار مورد نیاز برای رفع این نقاطع پنج هزار میلیارد تومان اعلام شد که رئیس جمهور تأمین این عدد را ممکن دانست و خواستار آن شد.

نقش طول راه‌ها و تردد در افزایش حوادث جاده‌ای
استاندار فارس، با اشاره به رتبه بندی استان‌ها در میزان تصادفات جاده‌ای و تلفات ناشی از آن گفت: قطعاً شرایط استانی که بیشترین طول راههای کشور و تردد جاده‌ای بسیار بالایی را دارد با استانی که یک دهم راههای کشور و تردد به مراتب پایین‌تری دارد متفاوت است.
ایمانیه گفت: در بررسی وضعیت استان‌ها و اعلام جایگاه آنها باید به این ۲ مساله یعنی طول راه‌ها و میزان تردد خودروها توجه شود.

نقش ۵۰ درصدی موتورسیکلت‌ها در تصادفات
استاندار فارس، با اشاره به اینکه ۴۰ تا ۵۰ درصد تصادفات مربوط به موتورسیکلت‌ها است گفت: امروز بسیاری از موتورسیکلت‌هایی که در کشور تولید می‌شود استاندارد نیست که باید نظارت بیشتری شود.
ایمانیه افزود: برای کاهش تلفات این بخش باید تولید موتورسیکلت‌ها استاندارد شود و حتی المقدور در درون شهرها از تردد موتورسیکلت‌های به اصطلاح سنگین و پرقدرت جلوگیری شود.

نقش دستگاه‌ها در کاهش تصادفات روشن شود
وی، خواستار مشخص شدن نقش وزارتخانه‌ها و مجموعه‌های مختلف در کاهش تصادفات و تلفات ناشی از تصادفات و حوادث رانندگی شد و گفت: باید تعیین تکلیف شود که هر مجموعه به ویژه در ایام خاص مانند نوروز و تابستان که مسافرت‌ها و ترددها بیشتر می‌شود چه وظیفه‌ای دارد.
ایمانیه افزود: این مساله باید از سوی دولت تصویب و ابلاغ شود که هر مجموعه چگونه می‌تواند در زمینه کاهش حوادث و تلفات ایفای نقش کند.
استاندار فارس، با اشاره به برگزاری همایش دبیران شورای ترافیک کشور گفت: پیشنهاد می‌شود که مصوبات این همایش به یک بیانیه تبدیل شود و موارد مطرح شده به گونه‌ای باشد که بتوان آن‌را در هیأت دولت نیز مطرح کرد.

/پایان متن/