مدیر تعاون روستایی فارس از تاسیس سه شرکت تعاونی کشاورزی در زمینه تولید گیاهان دارویی در سه شهرستان فیروزآباد، داراب و استهبان خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از روابط عمومی سازمان تعاون روستایی استان فارس؛ سید کاظم موسوی با اشاره به اینکه استان فارس قطب تولید گونه های زیادی از گیاهان دارویی در کشور و دنیا به شمار  می رود، خاطرنشان کرد: نیاز است  بسترهای سرمایه گذاری در این حوزه فراهم شود به همین دلیل  در جهت ساماندهی تولید کنندگان گیاهان دارویی با استعدادیابی مناطق استان فارس که در امر تولید گیاهان دارویی فعالیت دارند در سه شهرستان با پتانسیل و بالقوه فیروزآباد، استهبان و داراب شرکت تعاونی گیاهان دارویی تاسیس شد.

وی ادامه داد:  استان فارس به دلیل منابع پایه کشاورزی در سنوات گذشته حائز اهمیت بوده  و در زمینه گیاهان دارویی نیز سرآمد است به گونه‌ای که با ۶۰۰ نوع گیاه دارویی جزء استان‌های برخوردار در این زمینه است و گیاهانی همچون گل محمدی، زعفران، آویشن، شیرین بیان ، آنغوزه ، مورد، کتیرا ، آلوئه ورا، بادرنجبویه، مریم گلی، گل گاوزبان، اسطوخودوس،  رزماری، شمعدانی عطری و .. از مهم‌ترین گیاهان دارویی تولید شده در فارس هستند.

مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس خاطرنشان کرد: این شرکت ها  با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی  شهرستان و مجوز سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با هدف ایجاد امکانات و تولید گیاهان دارویی با استفاده از مواهب طبیعی استان و نقش دوطرفه رشد تولید و صادرات و تشویق به سرمایه گذاری در این حوزه  تاسیس شد.

/پایان متن/