رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز گفت: برگزاری این نمایشگاه در شیراز نوید حرکت در راستای شهر هوشمند و قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در جنوب و سطح کشور را می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، نمایشگاه‌های تخصصی‌ الکامپ و تلکام، شهر هوشمند، و شهر زیبا در محل نمایشگاه بین‌المللی شیراز در حال برگزاری است.

مهدی نصیری قرقانی، رئیس کمیسیون هوشمندسازی و فناوری اطلاعات شورای اسلامی شهر شیراز در حاشیه آغاز بکار این نمایشگاه بیان کرد: برگزاری این نمایشگاه در شیراز نویدی را به ما می‌دهد که بتوانیم در راستای شهر هوشمند و قطب فناوری اطلاعات و ارتباطات در جنوب کشور و سطح کشور حرکت کنیم.

به گفته این عضو شورای اسلامی شهر شیراز؛ در این نمایشگاه سه مجموعه بخش خصوصی، استارت‌آپ‌ها و شرکت‌های نوپا و نهادهای دولتی یا غیردولتی مثل شهرداری حضور دارند که ترکیب این مجموعه‌ها کمکی برای ارتباط با یکدیگر است.

حمیدرضا هاشم پور صادقیان رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز  نیز گفت؛ مرزهای تکنولوژی در بحث فناوری به سرعت در حال جابجایی است و بهترین فرصت برای بروزرسانی تکنولوژی فناوری و معرفی دستاوردهای جدید؛ همین نمایشگاه است و سعی می‌کنیم از توانمندی شرکت‌ها نیز استفاده کنیم.

علاالدین ضیایی رئيس اداره کنترل و نظارت بر سیستم یکپارچه شهرسازی شهرداری شیراز نیز گفت: بحثی که در حوزه شهرداری الکترونیک و اداره کنترل بر سیستم یکپارچه شهرسازی داریم، این هست که بر اساس برنامه ششم توسعه، حضور ارباب رجوع را در حوزه‌های شهرداری صفر کنیم و سالی ۱۲.۵ درصد مراجعات را غیرحضوری می‌کردیم که الان نزدیک به ۱۰۰ درصد در بحث آپارتمان‌های مسکونی این کار انجام شده است.

بنابراین گزارش، غرفه سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شیراز با حضور منسجم در این نمایشگاه، خدمات شهری شهرداری شیراز را در بستر فناوری اطلاعات به نمایش می‌گذارد‌.

نوآوری و اقتصاد دیجیتال در مدیریت شهری، امنیت سایبری و زیرساخت‌های حیاتی شهر هوشمند، آیین رونمایی از سامانه تصاویر ماهواره‌ای و کارکردهای تکنیک‌های سنجش از راه دور در مدیریت شهری از نشست‌ها و پنل‌های تخصصی در حاشیه این نمایشگاه است.

آخرین دستاوردها در زمینه‌های مرتبط با حوزه فناوری اطلاعات برای بازدیدکنندگان فعالان بخش دولتی و خصوصی فرصتی را فراهم
کرده تا بتوانند با تکنولوژی‌های روز و توانمندی‌های شرکت‌های بومی استان آشنا شوند.

افزايش دانش تخصصی مديران و تصميم‌سازان شهری، ارتقای سطح آگاهي‌های مديران و شهروندان، رويارويی با توليد كنندگان سخت افزار و نرم‌افزارهای خدمات و مبلمان شهری، نمايش بخشی از تلاش‌های اجرايی انجام شده توسط دستگاه‌های خدمت‌رسان و معرفی شيراز به‌عنوان الگوی شهر زيبا برای زندگی نیز بخشي از اهداف برپايی نمايشگاه شهر زيبا است.

این نمایشگاه‌های تخصصی تا ۱۲ خردادماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی فارس واقع در شهرک گلستان شیراز برپا است.

/پایان متن/