ابراهیم عباسی، روزنامه‌نگار و فعال اجتماعی در یادداشتی نسبت به ضرورت توجه بیشتر مسئولان دستگاه‌های اجرایی در زمینه حمل و نقل جاده‌ای و ساماندهی پایانه‌های مسافربری انتقاد کرد.

مردم ایام نوروز را برای رفتن به سفر انتخاب می‌کنند که خستگی یک سال را از تن بیرون کنند، به دید و بازدید اقوام در شهرهای مختلف بروند و از این تعطیلات اجباری کاری و تحصیلی خود و فرزندانشان لذت کافی را ببرند.

متاسفانه در کشور ایام نوروز به دلیل حجم گسترده سفرها  از کیفیت سفرها کاسته می‌شود و بسیاری از مردم لذت سفر و استفاده از فرصت یکسان را از دست می‌دهند.

مدیریت در حوزه حمل و نقل مسافر و تمشیت امور به نحوی که مردم در سختی نباشند چندان امر پیچیده‌ای نیست و  سالهای گذشته شاهد بودیم که با فعالیت جهادی و پای کار بودن مدیران حوزه حمل و نقل مسافر، محدودیت‌ها و مشکلات مردم چشمگیر نبود.

در آستانه پایان سال و آغاز سال جدید چنان سامانه‌های مسافربری اعم از قطار هواپیما و اتوبوس قفل شده که در چند روز اخیر امکان جابجایی هموطنان به خصوص از پایتخت و مراکز استان‌ها با سختی مواجه شده است.

مدیریت کلان کشور به خصوص مجموعه وزارت راه و شهرسازی منجمله سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در مدیریت ناوگان مسافری  باید در این ایام با حساسیت فراوان و رصد لحظه ای نیازمندی‌های مردم پاسخگوی مشکلات باشند.

از جمله راهکارهای پیشنهادی، تشکیل ستادی به منظور افزایش ناوگان و بهره‌گیری از تجهیزات و امکانات ناوگان مسافرتی دستگاه‌های دولتی و نظامی است، همچنین پیش‌بینی لازم در حوزه حمل و نقل ریلی که مع الاسف در روزهای اخیر شاهد ضعف و بی‌تفاوتی مسولین ذیربط بودیم.

مشاهدات نگارنده از مشکلات سفر و عدم توجه مدیران به نحوی است که می‌توان گفت مدیریت سازمان راهداری و حمل و نقل کشور در کنار زحمات و تلاشهای راهداران عزیز و پرتلاش باید به جای تعطیلی بخش‌های ستادی و برنامه‌ریزی نسبت به حضور و خدمت‌رسانی توجه کافی داشته باشند.

اظهارات و مصاحبه اخیر آقای امانی، رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور مغایر با وضع موجود و نشان‌دهنده بی‌تفاوتی وی به مشکلات مردم در حوزه سفرهای نوروزی و حمل و نقل عمومی است.

امید که نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دستگاه‌های ناظر در وزارت راه و شهرسازی نسبت به رفع مشکل اقدام نمایند.

/پایان متن/