مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از منابع استان و به کارگیری ظرفیت‌های موجود همسو با توسعه گردشگری اهمیت این اقدام را دوچندان کرده است.

صنعت گردشگری، بزرگ‌ترين و متنوع ترين صنعت در جهان به حساب می‌آيد. کشور ايران به‌رغم اينکه در رديف ۱۰ کشور اول دنيا از نظر برخورداری از جاذبه‌های گردشگری قرار دارد، از نظر جذب توريسم و گردشگر، نه‌تنها در بين کشورهای دنيا، بلکه در بين کشورهای خاورميانه نیز جايگاه شايسته و مطلوبی ندارد و قطعا استان فارس نیز از این قائده مستثنی نبوده و حایگاه آن در این حوزه متناسب با ظرفیت های آن نیست.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصرکار، احمدرضا نقیب زاده اظهار کرد: به کارگیری امکانات مناسب و مازاد در دستگاه های اجرایی برای توسعه زیرساختهای گردشگری با مشارکت بخش‌های خصوصی بخشی از کمبودهای استان در این زمینه را جبران خواهد کرد.
وی گفت: با توجه به اینکه عمدتاً دستگاه های اجرایی دارای امکاناتی هستند که در گذر زمان بلا استفاده شده یا امکان بهره برداری مفیدتر از آن‌ها با مشارکت بخش خصوصی وجود دارد شرکت توسعه گردشگری استان فارس فعال سازی این فرصت‌ها را در چهارچوب تفاهم نامه با دستگاههای اجرایی ضوابط مرتبط در دستور کار قرار داده است.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس خاطر نشان کرد: استفاده بهینه از منابع استان و به کارگیری ظرفیت‌های موجود همسو با توسعه گردشگری اهمیت این اقدام را دوچندان کرده است

نقیب زاده ادامه داد: از طرف دیگر با توجه به اینکه این امکانات زیرساخت‌های مورد نیاز پروژه های گردشگری اعم از تاسیسات زیربنایی و شهری مناسب موجود است امکان بهره برداری به عنوان پروژه های گردشگری در کمترین زمان ممکن فراهم می آید.
وی عنوان کرد: در این راستا امکانات و ظرفیت‌های موجود دانشگاه شیراز که در اقدامی ابتکاری با ایجاد مدیریت سرمایه گذاری شناسایی شده در جلسات کارشناسی بررسی و نهایتاً به انعقاد تفاهم‌نامه فی‌مابین شرکت توسعه گردشگری نوین و استان فارس و دانشگاه شیراز منتهی شد.

به گفته مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس در این راستا تمامی دستگاه های اجرایی با تعریف بخشی تحت عنوان مدیریت مشارکت بخش خصوصی و عمومی برای بکارگیری توان سرمایه‌گذاران به منظور بهره برداری اقتصادی از امکانات موجود تکمیل پروژه‌های خود استفاده نمایند.

نقیب زاده یادآور شد : مذاکره با دیگر در دستگاه ها بدین منظور در حال انجام است و امیدواریم در آینده نزدیک شاهد بهره برداری تعداد قابل توجهی از چنین پروژه هایی در استان باشیم .

به گفته وی فعالان صنعت گردشگری فارس می توانند در سیاست های توسعه گردشگری استان متناسب با استانداردهای فنی و علمی همکاری کنند.

مدیرعامل شرکت توسعه گردشگری استان فارس تاکید کرد: بهره‌ گیری از اقتصاد گردشگری مبتنی بر ظرفیت های فرهنگی، تاریخی و طبیعی در استان باید همراه با نگاه کیفی در راستای حفاظت از داشته های استان باشد.

نقیب زاده عنوان کرد: توسعه صنعت گردشگری به عوامل متعددی وابسته است که با در نظرگیری جاذبه‌های گردشگری ایران و موقعیت سیاسی و جغرافیایی منحصربه‌فرد آن، لزوم توجه به این عوامل احساس می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: گردشگری برای استان فارس با دارا بودن جاذبه‌های منحصر به فرد، می ‌تواند به عنوان یکی از ارکان تقویت اقتصادی و ابزاری مهم برای کسب درآمد ارزی تبدیل شود. مشروط بر اینکه برنامه‌ریزی صحیح و همه‌ جانبه توأم با آینده‌نگری برای آن تنظیم و اجرا شود.

/پایان متن/