نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اهمیت کشاورزی در کشور گفت: ۴میلیون شغل به صورت مستقیم در این بخش اشتغال دارند در حوزه امنیت غذایی بسیار مهم است. یکی‌ از چالش های اساسی که زخم کهنه ای شده، این است که برنامه ریزی دقیق در حوزه کشاورزی نداریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار، محمد باقر قالیباف، نامزد چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به بیان نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخت.

قالیباف با اشاره به اینکه یکی از بخش های مهم کشاورزی است، گفت: ۴میلیون شغل به صورت مستقیم در این بخش اشتغال دارند در حوزه امنیت غذایی بسیار مهم است. یکی‌ از چالش های اساسی که زخم کهنه ای شده،  این است که برنامه ریزی دقیق در حوزه کشاورزی نداریم. در برداشت در هکتار اشکالات جدی داریم در بحث آب به صورت سنتی غرقابی هستیم. امروز در سطح دنیا آب دهی زیر سطحی انجام می شود و ما نتوانستیم در بخش کشاورزی با تحولات گام به گام پیش برویم.

وی افزود: آن چیزی که ما را اذیت می کند این است که قیمت تمام شده محصول است.  وقتی مصرف کننده مصرف می کند ۳۰درصد سهم کشاورز از این قیمت است و ۷۰درصد سهم واسطه ها است. امرزو می گویند صادرات محصولات کشاورزی، کشاورز  تولید می کند بعد جلوی کشاورز را می گیرند و ثبات تصمیم گیری ندارند.

نامزد انتخابات ریاست جمهوری گفت: ما بیش از نیاز واردات بی رویه محصولات کشاورزی داریم در چای و برنج این اتفاق افتاده است. در کالاهای اساسی عمدتا واردات کننده هستیم در گندم این گونه نیست در دانه های روغن و ذرت ما وارد کننده هستیم.

قالیباف گفت: یکی‌ از موضوعات ما این است که دولت تولی گری کند و دولت دخالت نکند، باید اجازه دهیم که مردم خودشان این بخش ها را اداره کند در روستاهای ما خیلی متفرق هستیم. دهداری در روستاها داریم ولی تولیدی بی صاحب است و در برنامه هفتم همه این مسائل دیده شده است.

/پایان متن/