نشست خبری ستاد انتخاباتی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری با جمعی از رسانه‌ها به محوریت تبیین برنامه‌ها و مواضع این جریان سیاسی اصلاح‌طلب در شیراز برگزار شد.

عبدالرزاق موسوی در این نشست خواستار افزایش مردم در مشارکت انتخابات شد و گفت: امیدواریم ۸ تیرماه ۲ خردادماه دیگری بشود.
وی با تاکید بر عملکرد قابل دفاع و شخصیت ارزشی این نامزد ریاست‌جمهوری، افزود: ریشه همه مشکلات در تبعیض و فساد در همه ابعاد آن است.
رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس همچنین حضور در مناظره‌ها را فرصت‌ساز دانست و گفت: بکارگیری اقتصاددانان و متخصصین حوزه سیاست یکی از رویکردهای اصلی این نامزد انتخاباتی است که نتیجه آن در مناظره‌ها می‌تواند زمینه انتخاب درست را برای مردم فراهم نماید.
وی حضور جوانان در مشارکت به انتخابات را یک برگ برنده برای کشور و جبهه اصلاحات معرفی کرد و گفت: قطعا آمدن افرادی که قبلا به هر دلیل در صحنه انتخابات حضور نداشتند می‌تواند یک پایگاه رای برای دکتر پزشکیان باشد.
وی با گلایه از عملکرد آموزش و پرورش در زمینه مدیریت تخلفات این حوزه اشاره داشت و اعلام کرد: بالاترین محکومین معلمان در این دوره سه ساله اتفاق افتاد که فرهنگیان یا منفصل از خدمت یا به اخراج محکوم شدند که این آمار می‌توانست مدیریت شود.
موسوی با تاکید بر اینکه تاثیر پزشکیان در زمینه جذب اعتماد و مشارکت در انتخابات تا به اکنون موثر بوده و روبه افزایش است، اظهار داشت: تفاوت معناداری از عملکرد و گذشته شفاف نامزدهای انتخاباتی این دوره وجود دارد که باید قابل توجه باشد.
وی اضافه کرد: عملکرد و رویکرد فکری پزشکیان در کنار ساده‌زیستی، پاکدستی و محبوبیت او در تبریز و سطح ملی می‌تواند طیف وسیعی از رأی‌دهندگان را به انتخاب وی همراه کند و قطعا دولت پزشکیان با روحانی تفاوت‌های زیادی دارد.
رئیس ستاد انتخاباتی پزشکیان در فارس با بیان اینکه اکنون فرصت خوبی برای جبهه اصلاحات فراهم شده است، گفت: اگر به نتیجه نرسیم نشان‌دهنده غفلت و کوتاهی ما است.
موسوی در پایان با پاسخ دادن به سئوالی مبنی بر اینکه آیا سهم‌خواهی در تشکیل دولت وجود دارد یا خیر هم به ارائه مطالبی پرداخت و خاطرنشان کرد: شخصا هیچ مطالبه‌ای برای گرفتن سهم ندارم و تاکنون چنین صحبتی از سهم‌خواهی مطرح نشده اما در دیگر کشورها اگر جریانات سیاسی هم سهم‌خواهی کنند همراه با پاسخگویی از عملکردها است.

نوذر امامی هم در بخشی از این نشست که به عنوان نماینده جبهه اصلاحات حضور یافته بود با اعلام اینکه هر کجا که به این جبهه چه در ریاست‌جمهوری و چه در شوراها اعتماد شده است توانستیم اعتمادسازی کنیم، مطرح کرد: پاکدستی باید در محور امور باشد و یکی از ضرورت‌های حل مشکل گرانی و جلوگیری از فساد است‌.
وی با اعلام اینکه حاکمیت بهترین فرصت را برای اصلاح‌طلبان فراهم کرده است، گفت: باید تلاش کنیم تا بتوانیم جامعه را انتخاب رئیس‌جمهور اصلح متحد کنیم‌.
امامی در رابطه با اهمیت رعایت قانون در حل مشکلات، اضافه کرد: بزرگترین مشکل ما فرآیند برگزاری انتخابات است؛ چراکه اگر این موضوع در مسیر درست و قانونی باشد نتیجه ایجاد شرایط برای انتخاب بهترین افراد سالم و کارآمدی خواهد شد تا در مسند امور قرار بگیرند‌.
ایراد سخنرانی در رابطه با مشکلات اقتصادی به ویژه مالیات و تحریم‌ها از دیگر عناوین مطرح شده از سوی نوذر امامی بود که در این نشست خبری نسبت به آن پرداخته شد.
/پایان متن/