گاه شمار فعالیت محققان در عرصه کشاورزی در راستای استفاده موثر از ظرفیت علمی و پژوهشی سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی و ثبت تجارب عملی بهره‌برداران، آغاز به کار کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمد مهدی قاسمی معاون سازمان تات و رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی گفت : ۲۴۰۰ محقق و پژوهشگر سازمان، سالانه بالغ بر ۴۰۰۰ مورد نتیجه علمی و تحقیقاتی و پاسخ به نیاز بهره‌برداران عرصه کشاورزی را در این سامانه بارگذاری می‌کنند.

وی افزود: با فعال شدن این سامانه عملکرد روزانه هر یک از محققان در سراسر کشور ثبت و ضبط  و علاوه بر اشتراک گذاری نتایج تحقیقات برای سایر محققان، این موارد از سوی مدیران استانی و ملی هم رصد می‌شود.

قاسمی ادامه داد : اساس فعالیت محققان در عرصه‌های کشاورزی مسئله محوری است به گونه‌ای که هرگاه محققان مشکلی را از مسائل کشاورزان حل کنند ، آن را در سامانه بارگذاری خواهند کرد.

رئیس موسسه آموزش و ترویج کشاورزی تاکید کرد: برپایی کارگاه‌های آموزشی با حضور کشاورزان، گزارش تحلیلی و تصویری از اقدامات اجرایی، و مستند سازی محیطی هر محقق ثبت و از این طریق بهترین محققان سال انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی ، روش‌ مشارکتی را از بهترین شیوه جذب همکاری بهره‌برداران با کشاورزی و محققان ارزیابی کرد و گفت: همکاری مشارکتی سبب باورپذیری نتایج تحقیقات علمی از سوی کشاورزان و به کارگیری آن در عرصه و سبب افزایش تولید و بهبود کارایی نهاده‌ها می‌شود.

/پایان متن/