مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در سفر به لارستان ضمن بازدید از زیرساخت‌های شهرک‌ها و نواحی صنعتی این شهرستان و بررسی میدانی مسائل و مشکلات صنعتگران در جلسه مجمع عمومی عادی شرکت خدماتی شهرک صنعتی لار شرکت کرد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت خدماتی شهرک صنعتی لار که معاون استاندار و فرماندار ویژه لار نیز حضور داشت علاوه بر تصویب موارد مطروحه در دستور کار ، مسائل ومشکلات شهرک های صنعتی لارستان و صنعتگران مطرح و رسیدگی شد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در این جلسه با تشکر از اهتمام شرکت خدماتی شهرک صنعتی لار در زمینه انجام امور راهبری شهرک صنعتی، بر رفع مشکلات شهرک صنعتی با همکاری فرمانداری ویژه و دستگاههای اجرایی تاکید کرد.
سید مسعود عظیمی با بیان اینکه واگذاری امور شهرک صنعتی به شرکت خدماتی که سهامداران آن از صنعتگران مستقر در آن شهرک صنعتی هستند هم از لحاظ کمی و هم کیفی به نفع صنعتگران و فعالان تولیدی است گفت:نقش شرکت شهرک های صنعتی نیز تقویت وحمایت از شرکت های خدماتی است.
وی در ادامه با بیان اینکه شهرک صنعتی لار دارای تمامی امکانات زیرساختی است گفت:این شهرک صنعتی ظرفیت مناسبی را برای سرمایه گذاری در شهرستان لار فراهم کرده است.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس تصریح کرد :در شهرک صنعتی لار تعداد ۱۴۴قرارداد سرمایه گذاری با متقاضیان منعقد شده و در قالب این قراردادها ۴۹ هکتار زمین واگذار شده و تاکنون ۸۹واحد با اشتغال ۹۵۰ نفر نیز در مرحله بهره برداری قراردارد.
عظیمی با تاکید بر رفع مشکلات صنعتگران وفعالان تولیدی شهرک های صنعتی لار گفت:در ۵ماه اخیر و با پیگیری های فرماندار ویژه لار ، ۴جلسه رفع موانع تولید ، ویژه صنعتگران برگزار و به مشکلات حدود ۳۰نفر رسیدگی شده و در بازدیدهای میدانی نیز بررسی و رفع مشکلات در برنامه قراردارد .
در پایان این مراسم فرماندار ویژه لار با اهدای لوح تقدیر از تلاش های مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس در زمینه رفع موانع تولید تقدیر کرد.
در این برنامه مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس و معاون استاندار و فرماندار ویژه لار بصورت میدانی از ۶واحد تولیدی و صنعتی در شهرک صنعتی لار بازدید و مشکلات این واحدها بررسی شد.
همچنین در بازدید میدانی مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس از نواحی صنعتی حسن لری و پشت سنگر لار بر تسریع رفع موانع و تسریع در تکمیل طرح اصلاح و بازسازی خط انتقال آب به این نواحی صنعتی تاکید شد.
عظیمی پس از بازدید از زیرساخت های این نواحی صنعتی ،در جلسه با صنعتگران مستقر ضمن بررسی مسائل و مشکلات بر رفع موانع تولید تاکید کرد.
وی با بیان اینکه در بازدید انجام شده ،مشکلات نواحی صنعتی حسن لری و پشت سنگر احصا شد افزود:با همکاری فرمانداری ویژه و دستگاه های اجرایی و نیز صنعتگران مستقر این مشکلات در برنامه زمان بندی رفع می شود.
وی مهمترین مشکل این نواحی صنعتی را فرسودگی خط انتقال آب بیان کرد وگفت:این طرح با اعتبار حدود ۲میلیارد تومان آغاز وبخشی از خط انتقال انجام شده اما بعلت موانع اجرایی در طول مسیر با یکی از دستگاه های اجرایی متوقف شده که این مشکل بزودی رفع و عملیات اجرایی پروژه آغازخواهدشد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس همچنین از واگذاری امور راهبری نواحی صنعتی حسن لری و پشت سنگر به صنعتگران مستقر در این نواحی صنعتی در قالب تشکیل شرکت خدماتی خبر داد و گفت:مراحل قانونی تشکیل شرکت خدماتی درحال انجام است و این امر در آینده نزدیک محقق خواهدشد.
عظیمی افزود:با واگذاری این نواحی صنعتی به شرکت خدماتی علاوه بر کاهش تصدی گری بخش دولتی ، مشارکت صنعتگران در اداره امور نواحی صنعتی حسن لری و پشت سنگر افزایش خواهد یافت.
وی همچنین از اجرای طرح تکمیل شبکه روشنایی نواحی صنعتی حسن لری و پشت سنگر با ۶۰۰میلیون تومان اعتبار خبر داد.
مدیر عامل شرکت شهرکهای صنعتی فارس با اشاره به انجام طرح توسعه نواحی صنعتی حسن لری وپشت سنگر لار به مساحت ۶۶ هکتار گفت: سند اراضی طرح توسعه نیز در مرحله صدور است و پس از آن عملیات اجرایی توسعه زیرساخت‌ها در دستور قرار می‌گیرد تا ظرفیت واگذاری اراضی به متقاضیان افزایش یابد.
در نواحی صنعتی حسن لری و پشت سنگر لار ۴۳ قرارداد با سرمایه گذاران منعقد شده که از این تعداد ۱۲واحدتولیدی با اشتغالزایی ۱۴۰ نفر مشغول به فعالیت هستند.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس در بازدید از ناحیه صنعتی بیرم نیز از آمادگی این ناحیه صنعتی برای جذب سرمایه گذار خبر داد و گفت:انتظار است سرمایه گذاران این منطقه از امکانات ایجاد شده برای راه اندازی واحد‌های تولیدی و صنعتی استفاده کنند.
عظیمی افزود:زیرساخت های تولید در این ناحیه صنعتی فراهم است و آماده استقبال از سرمایه گذاران هستیم.
وی با اشاره به اجرای طرح خط انتقال برق ناحیه صنعتی بیرم گفت: با برنامه ریزی انجام شده، این طرح بزودی تکمیل می شود.
عظیمی همچنین از اجرای طرح شبکه داخلی برق با ۲میلیارد تومان اعتبار خبردادوگفت:پیمانکار شبکه روشنایی نیز انتخاب شده و به زودی عملیات اجرایی پروژه را آغاز خواهد کرد.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه با انعقاد قرارداد باشرکت آبفا به میزان ۱۵ میلیارد ریال آب مورد نیاز برای فاز نخست این ناحیه صنعتی تامین شده است گفت:گاز ناحیه صنعتی نیز تامین شده و مشکلی برای جذب سرمایه‌گذار نداریم.
عظیمی با بیان اینکه این ناحیه صنعتی با مساحت ۴۳ هکتار ظرفیت استقرار ۱۴۰ واحد صنعتی با پیش بینی اشتغال ۷۰۰ نفرراخواهد داشت گفت: هم اکنون ۲قرارداد سرمایه گذاری در ناحیه صنعتی بیرم منعقد شده ویک واحد تولیدی نیز به مرحله بهره برداری رسیده است.
مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ضمن بررسی پروژه‌های زیرساختی، از واحد صنعتی تولید نایلون و نایلکس در ناحیه صنعتی بیرم بازدید کرد.
/پایان متن/