گزارش اختصاصی عصر کار از دومین روز فرآیند ثبت‌نام داوطلبان دوره چهاردهم ریاست‌جمهوری که با سعید جلیلی آغاز شد و امروز با نام‌نویسی رسمی علی لاریجانی و بعد با دیگر شخصيت‌های مطرح جبهه اصولگرایان و اصلاح‌طلبان و احتمالا با محمدباقر قالیباف برای رقابت سرنوشت‌ساز عالی‌ترین جایگاه دولتی ایران به پایان می‌رسد؛ انتخاباتی که رقابت سالم پس از مشارکت بالا در آن باعث می‌شود تا ملت ایران در گرفتن تصمیم درست و با پشتوانه جامعه اسلامی در خلق فرصت‌های پیش‌رو تأثیرگذار باشند و بتوانند در ساخت آینده‌ای مشترک و امیدآفرین در آبادانی این مرز و بوم سهیم باشند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار از صبح دیروز با رسیدن بازه قانونی ثبت‌نام نامزدهای انتخاباتی دوره چهاردهمین ریاست‌جمهوری که تا پایان روز دوشنبه ۱۴ خردادماه ساعت ۱۸ ادامه خواهد داشت نسبت به ورود در عرصه انتخابات به صورت رسمی اعلام حضور کردند.

بر اساس این گزارش، علی لاریجانی، رئیس پیشین مجلس شورای اسلامی در دوره‌های هشتم، نهم و دهم صبح امروز برای انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کرد.

علی لاریجانی در اولین مصاحبه خبری پس از ثبت‌نام در جمع خبرنگاران گفت: مشکلات معیشتی حل‌شدنی است؛ برخی کشورها شرایط پیچیده‌تری نسبت به ما داشتند اما توانستند آن را حل کنند. باید با تکیه بر توان داخلی ار تجارت بین‌المللی نیز بهره بگیریم.

لاریجانی درباره دولت مدنظر خود نیز گفت: در دولت مدنظر من هرکاربلدی با هر سلیقۀ سیاسی به کار گرفته می‌شود. عدالت به این معناست که هرکس به حق خود برسد. ما به ملت قوی و دولت زمینه‌ساز نیاز داریم.

لاریجانی با تاکید بر اینکه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی  ضرورت دارد، گفت: زمانی برای از دست دادن نداریم. برای عبور از موانع باید از روش‌های منسوخ ارتفاع بگیریم.

وی اظهار داشت: در الگوی من دولت جایگزین ملت نمی‌شود ولی بستر متوازن برای مشارکت و رقابت مردم در همه حوزه‌ها را فراهم می‌کند. چراکه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی ضرورت دارد.

به گزارش عصر کار از روزهای گذشته با اعلام خبر آمدن لاریجانی به عرصه انتخابات در فضای مجازی اطلاعاتی غیرموثق و بدون منبع معتبر از سوی کاربران منتشر می‌شود که این رویه همچنان به صورت میدانی و مجازی ادامه دارد و این می‌تواند از شکل‌گیری رقابت سالم در راستای توسعه کشور جلوگیری کند‌.

البته این تخریب‌ها و نقدهای بدون پشتوانه محدود به فرد مذکور نمی‌شود و همانطور که شاهد هستیم صابون به تن آقایان محمود احمدی‌نژاد، سعید جلیلی، محمدباقر قالیباف و دیگر شخصیت‌های سیاسی هم خورده است.

نقد کردن لازمه پیشرفت هر کشور و ملتی است اما پرداختن یک‌سویه به ضعف‌های احتمالی یک شخصیت یا گروهی همواره بیش از اینکه زمینه‌ساز آگاهی و تحول باشد منجر به اختلافات سیاسی مضر و وحدت‌شکنی در جامعه اسلامی خواهد شد.

انتظار است اینگونه رفتارها که بیشتر از سوی افراد و طیف‌های محدود و رادیکال مدیریت می‌شود و معمولا هم نتیجه عکس می‌دهد با تدابیر لازم نیز کنترل و در مسیر توسعه‌‌‌ای هدفمند هدایت شود.

ایجاد زمینه رقابت‌ سالم در هر انتخاباتی باعث می‌شود تا نامزدها به جای پرداختن به حاشیه و بحث و جدل‌های سیاسی نسبت به ارائه برنامه‌های پیشنهادی و مدنظر خود و همراهان بپردازند.

به گزارش عصر کار انتخابات این دوره ۸ تیرماه سال جاری برگزار خواهد شد.

/پایان متن/