وزیر جهادکشاورزی، با اشاره به ظرفیت‌های فراوان و فعال شیلات، راهبرد توسعه شیلات بویژه آبزی‌پروری را اولویت سیاست توسعه بخش کشاورزی بر‌شمرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهادکشاورزی، محمدعلی نیکبخت در شورای راهبردی تحقیقات علوم شیلاتی کشور گفت: سهم شیلات با یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن تولید در مقایسه با ۱۳۰ میلیون تن تولید محصولات کشاورزی، ظرفیت بکر و ثروت نهفته در این بخش را نشان می‌دهد.

وی ضمن تاکید دوباره بر بیشینهسازی ظرفیت تولید در همه زیر‌بخش‌های کشاورزی؛ آبزی‌پروری را زمینه مستعد تولید، اشتغال، ارزآوری و درآمدزایی دانست.

نیکبخت، علاوه بر منابع خدادادی ساحلی، ۵۰ درصد آب در اختیار باغبانی و زراعت را قابل استفاده در شیلات و آبزی‌پروری عنوان کرد و افزود: منابع داخلی و چاه‌های کشاورزی و پایاب سدها می‌تواند به صورت دو منظوره کارگاه تولید شیلاتی باشد.

وزیر جهادکشاورزی توانمندی سازمان تات، موسسات تحقیقاتی، دانشگاه‌ها و دانش‌بنیان‌ها را در توسعه کمی و کیفی شیلات و آبزی‌پروری با افزایش بهره‌وری مؤثر خواند و شورای راهبردی تحقیقات علوم شیلاتی را نقطه تلاقی دانش و اجرا و شروع حرکت علمی در تولید دانش پایه شیلات کشور ارزیابی کرد.

گفتنی است؛ مدیران و کارشناسان سازمان‌های تخصصی تات و شیلات کشور از اعضای این شورا هستند.

/پایان متن/