گزارش اختصاصی عصر کار از فرآیند انتخابات هیات‌رئیسه مجلس دوازدهم که نمایندگان فارس در سالیان متمادی علی‌رغم نام‌نویسی به عنوان نامزد در ساختار هیات مذکور متاسفانه به هیچ نتیجه‌ای نرسیده‌اند و در رای‌گیری امروز و ناکام ماندن رحیم زارع از حضور در بین ناظران این مسئله بیشتر نمایان‌تر شد؛ به گونه‌ای که فارس با مجمع 18 نفری و نقش محوری که در جنوب کشور دارد همچنان به دلیل ضعف در لابی و برنامه‌ریزی برای حضور در جایگاه‌های عالی خدمت بی‌نصیب مانده است.

بر اساس این گزارش محمدباقر قالیباف با ۱۹۸ رای به عنوان رئیس و حمیدرضا حاجی‌بابایی با ۱۷۵ رای و علی نیکزادثمرین با ۱۶۹ رای نمایندگان به عنوان نواب رئیس اول و دوم مجلس شورای اسلامی انتخاب شدند.

همچنین مجتبی بخشی‌پور با ۱۲۰ رای، احمد نادری با ۱۱۲ رای، روح الله متفکر آزاد با ۱۰۱ رای، مجتبی یوسفی با ۹۸ رای، محمد رشیدی با ۹۷ رای، اکبر رنجبرزاده با ۹۵ رای به عنوان دبیران هیات رئیسه مجلس انتخاب شدند.

پس از آن انتخاب ناظران هیات رئیسه دوازدهمین دوره مجلس در صحن علنی در دستور کار قرار گرفت و نمایندگان غلامرضا نوری قزلجه را با ۱۳۰ رای، علیرضا سلیمی را با ۸۲ رای و سید جلیل میرمحمدی را با ۶۱ رای به عنوان ناظران هیات رئیسه مجلس انتخاب کردند.

به گزارش عصر کار مجمع نمایندگان استان فارس از ۱۵ حوزه انتخابیه ۱۸ نماینده دارد که در بین آن‌ها تنها رحیم زارع به عنوان نماینده آباده، خرم‌بید، بوانات و سرچهان برای قرارگیری در بین جایگاه ناظران هیات‌رئیسه نامزد شده بود که با رای‌گیری امروز نتوانست به عنوان ناظر نیز انتخاب بشود.

فارس به عنوان یک استان محوری در جنوب کشور نقش موثری در توسعه کشور داشته و دارد اما متاسفانه به دلیل نبود سیاست مشخص و وحدت‌رویه همواره در دستیابی به جایگاه‌های مدیریتی کلان کشور در قوه مقننه نتوانسته است انتظارات جامعه هدف را محقق کند.

در روزهای آتی پس از تعیین‌تکلیف نهایی اعتبارنامه‌های نمایندگان مجلس و مشخص شدن حضور افراد در کمیسیون‌های تخصصی مجدد انتخابات سرنوشت‌ساز هیات‌رئیسه این کمیسیون‌ها در پیش خواهد بود که انتظار می‌رود مجمع نمایندگان در برنامه‌ریزی پیش‌رو با نگاه جدی‌تر به مصالح کشور به ویژه استان‌های جنوبی و منافع مردم این مناطق داشته باشند.

/پایان متن/