گزارش اختصاصی عصر کار از گمانه‌زنی کاندیدا‌های هیات‌رئیسه مجلس دوازدهم که با نزدیک شدن به مراسم افتتاحیه مجلس دوازدهم در روز دوشنبه «هفتم خردادماه ۱۴۰۳» با حضور تمام نمایندگان جدید و همچنین میهمانان ویژه برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار شر‌وع به کار مجلس دوازدهم با مدیریت رئیس سنی این پارلمان ملی است که روز بعد آن در اجلاسیه اول انتخابات هیأت‌رئیسه به طور رسمی برگزار خواهد شد.

هر چند تا اعلام حضور نامزدهای جایگاه هیأت‌رئیسه مجلس به عنوان رئیس، نواب، دبیران و ناظران هنوز خبری به طور رسمی منتشر نشده است اما تاکنون اسامی محمدباقر قالیباف، حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور و منوچهر متکی به عنوان ریاست مجلس؛ برای گزینه‌های نایب‌رئیسی آقایان علی نیکزاد، حمیدرضا حاجی‌بابایی، حسین‌علی حاجی‌دلیگانی، عبدالرضا مصری و حمید رسایی؛ برای جایگاه دبیران تاکنون آقایان روح‌الله متفکر آزاد، مجتبی یوسفی، محمد رشیدی، صدیف بدری، احمد نادری، علی‌اصغر باقر‌زاده، محمد سرگزی، احمد راستینه، الهام آزاد و اکبر رنجبرزاده و همچنین برای جایگاه ناظران نیز آقایان علیرضا سلیمی، عبدالحسین روح‌الامینی، سیدمحمد میرمحمدی، رحیم زارع و حمیدرضا کاظمی اعلام کاندیداتوری کرده‌اند.

این خبرها در حالی منتشر می‌شود که در بین اسامی کاندیدا‌های هیات‌رئیسه فقط یک نفر از نمایندگان فارس یعنی آقای رحیم زارع نماینده مردم آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان در بین چهره‌های متعدد این جایگاه اداری مجلس دوازدهم قرار دارد و باید دید تا روز برگزاری این انتخابات آیا چهره جدیدی از فارس همچون جعفر قادری به این لیست اضافه می‌شود؟!

به گزارش عصر کار، رحیم زارع متولد بهمن ماه سال ۱۳۵۴ در سرچهان فارس و به عنوان یک سیاستمدار ایرانی در جایگاه نمایندگی مجلس در دوره‌های نهم، دهم، یازدهم و اکنون منتخب انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه آباده، بوانات، خرم‌بید و سرچهان نیز فعالیت داشته و دارد. او همچنین عضو هیأت‌علمی دانشکده مدیریت و حسابداری دانشگاه علامه طباطبایی است که تاکنون در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف پارلمانی در مدیریت کشور نقش‌آفرینی داشته است.

در پایان اشاره می‌گردد ساختار هیأت‌رئیسه مجلس از یک رئیس، دو نائب‌رئیس اول و دوم، ۶ دبیر و ۳ ناظر در مجموعه گروه ۱۲ نفره تشکیل می‌شود که سرنوشت این جایگاه اداری مجلس دوازدهم در روز ۸ خردادماه با رای نمایندگان جدید نیز مشخص خواهد شد.

/پایان متن/