یاسر پوست‌فروش‌فرد، عضو هیأت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس به مناسبت سالروز حادثه دلخراش متروپل طی یادداشتی خواستار ایجاد کارگروه تخصصی ساختمان‌های ناایمن با هدف پیشگیری از بحران و حوادث ناگوار مشابه شد.

در متن کامل این یادداشت آمده است:

سالگرد حادثه متروپل یادآور یکی از دردناک‌ترین حوادث ساختمانی در کشور است که به دلیل عدم رعایت استانداردهای ایمنی و مهندسی، تلفات جانی و مالی فراوانی به همراه داشت. این حادثه نشانگر ضعف و عدم توجه به مقررات ملی ساختمانی بود که پیامدهای تلخی به دنبال داشت. اگر چه از دست دادن شماری از هموطنان در حادثه دلخراش متروپل و همچنین تبعات فنی جبران‌ناپذیر این پروژه تا سال‌ها در خاطرمان می‌ماند ولیکن وجود درس‌های باارزش از این حادثه می‌تواند چراغ راه آینده در پیشگیری از حوادث مشابه باشد.
متاسفانه در گذشته با مجوز مسؤلان شهری پروژه‌هایی در کلان‌شهر شیراز احداث شده که نه تنها ضابطه‌های فنی را نقص می‌کند بلکه شاهد لطمه‌های جبران‌ناپذیر به هویت آثار فاخری چون ارگ کریمخانی می‌شوند.
خوشبختانه در دور نهم هیأت‌مدیره سازمان نظام مهندسی ساختمان استان فارس با وجود فشارهای فراوان از ساخت و بهره‌برداری پروژه‌های آسيب‌زا به هویت شهری شیراز جلوگیری به عمل آمد. در این راستا پیشنهاد می‌گردد کارگروه سازه‌های ناایمن با همیاری تمام دستگاه‌های اجرایی و با محوریت سازمان نظام مهندسی ساختمان فارس جهت شناسایی، پژوهش و اطلاع‌رسانی به مقامات ذیربط تشکیل گردد تا از وقوع متروپل‌های پیش‌رو جلوگیری به عمل آید.
همچنین لازم است پروژه‌های مسکونی که نسبت به پایان کار از سازمان‌های مربوطه اقدام نکردند ولی مسکونی شده‌اند مراحل قانونی جهت اخذ پایان کار تسریع گردد‌.
به عزیزان هیأت‌مدیره در دوره‌های آتی هم توصیه می‌گردد نسبت به تأیید ساختمان‌های ناایمن خودداری نمایند.
/پایان متن/