همایش اعطای احکام جهانی و آسیایی و گواهینامه‌های استادی و مربیگری کاراته‌کاران فارس با حضور نائب‌رئیس فدراسیون این رشته ورزشی و جمعی از مسئولان استانداری و فرمانداری شیراز برگزار شد.

علی ظهرابی، رئیس یونیون شیتوریو‌ کاراته کشور در این برنامه با بیان اینکه فارس مهد دلیران و ورزشکاران پهلوان و قهرمان در تمامی عرصه‌های ورزشی است، مطرح کرد: همدلی و همکاری در مسیر موفقیت ورزشی در کاراته یک اصل اخلاقی است.

وی با بیان اینکه ساماندهی درجات استادی و مربیگری برای اولین بار در کشور انجام گرفته است، گفت: این اقدام ارزشمند با محوریت فدراسیون جهانی کاراته و دفاع شخصی (wkso) و یونیون شیتوریو‌ جهانی در سطح آسیایی و جهانی انجام گرفته که مرکز مدیریت آن با ۲۰۰ هزار عضو و ۵۲ کشور در فرانکفورت آلمان است.

ظهرابی در رابطه با فرآیند صدور این گواهینامه‌ها با تاکید بر اینکه این روند کاملا علمی و حرفه‌ای تعریف شده است، اعلام داشت: صدور این گواهینامه‌ها با درخواست اعضاء و پس از بررسی فنی و اصولی از جمله سن، سابقه قهرمانی و پهلوانی، مربیگری، داوری، سنوات و همچنین تست‌زنی در امتحانات مربوطه انجام گرفته که امروز به استادان و مربیان اعطاء می‌شود‌.

سیدمجتبی علوی‌اردکانی، مدیرکل فرهنگی معاونت گردشگری و امور زیارتی استانداری فارس هم در این همایش ورزشی با تاکید بر اهمیت فرهنگ پهلوانی و اخلاق‌مداری در عرصه ورزش، مطرح کرد: از دوران پیامبر اکرم تا چهره‌های ماندگار ملی از جمله پوریای ولی و تختی به فرهنگ و اخلاق ورزشی توجه جدی شده است و توصیه‌های حضرت محمد (ص) به امیری بر نفس خویش در آیین پهلوانی است.

وی با اشاره به اینکه کاراته به اخلاق می‌پردازد، افزود: اولین درس این رشته ورزشی آموزش راه‌ و رسم پهلوانی و رسم ادب به پیشکسوتان است.

سیروس پاکفطرت در ادامه با بیان اینکه مدال و پهلوانی یک افتخار ماندگار است، گفت: حرف اول و آخر عرصه ورزشی اخلاق‌مداری است.

رئیس خادم‌یاران ورزشی آستان مقدس رضوی در استان فارس با تاکید بر اینکه توسعه منش امام‌ رضا در عرصه ورزشی برای ما اهمیت دارد، افزود: بسیاری از قهرمانان و پهلوانان مدال ورزشی خود را به بارگاه حرم مطهر رضوی اهداء می‌کنند که امیدواریم این منش و ارادت به امام رضا تبدیل به یک فرهنگ بشود‌.

به گزارش عصر کار، در پایان این مراسم تعدادی احکام جهانی و آسیایی و همچنین گواهینامه‌های درجات استادی و مربیگری در سطوح مختلف از سوی فدراسیون جهانی کاراته و دفاع شخصی به ورزشکاران این عرصه اعطاء شد.

/پایان متن/