مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس با اشاره به وضعیت ذخیره سدهای استان با توجه به بارش‌های اخیر گفت: علی‌رغم اینکه شاهد بارش‌های خوبی در استان بودیم اما همچنان مشکل کم آبی پابرجاست، به طوری که تنها ۳۵ درصد حجم سدهای استان قابل استفاده است.

سیاوش بدری در خصوص آخرین وضعیت ذخیره آب استان با توجه به بارش‌های اخیر گفت: سامانه بارشی که از ۱۱ اردیبهشت‌ماه وارد استان فارس شد موجب افزودن بیش از ۴۱ میلی‌متر به میزان متوسط بارندگی استان شد.

وی میانگین بارندگی استان در سال آبی جاری تا امروز، ۱۷ اردیبهشت را ۲۴۶ میلی‌متر اعلام کرد و افزود: میانگین بارندگی استان در سال قبل چنین روزی ۲۵۷ میلی‌متر بوده است و این مسئله نشان می‌دهد که تا رسیدن به وضعیت سال قبل هنوز ۱۱ میلی‌متر آب کم داریم.

بدری تصریح کرد: میانگین ۵۵ ساله استان، ۳۰۳ میلی‌متر است و تا رسیدن به این میانگین در سال جاری آبی که از مهر تا مهر هر سال محاسبه می‌شود، هنوز ۱۹ درصد باقی مانده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای فارس اظهار کرد: با وجود اینکه این روزها شاهد بارش رحمت الهی هستیم و این مسئله باعث خوشحالی عموم مردم می‌شود اما هنوز باید تأکید کنیم که مشکل کم آبی در استان پابرجاست، لذا از عموم مردم درخواست داریم تا در مصرف آب مراعات کرده و از اسراف در بخش کشاورزی و صنعت و شرب نیز پرهیز کنند.

وی در ادامه وضعیت سدهای استان را نیز اعلام کرد و افزود: ۹ سد در استان فارس وجود دارد که حجم کل آن‌ها ۲ هزار و ۹۳۶ میلیون متر مکعب است اما تا امروز صبح، یک هزار و ۳۳۴ میلیون متر مکعب آب در این سدها وجود دارد یعنی ۴۵ و نیم درصد از میزان حجم سدها. ضمن اینکه حجم مفید سدهای استان فارس ۸۶۳ میلیون متر مکعب است یعنی تنها ۳۵ درصد حجم آب موجود در سدهای استان قابل استفاده است، به همین دلیل تأکید داریم که هنوز مشکل کم آبی داریم.

/پایان متن/

  • منبع خبر : ایسنا