مديرعامل شركت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: تبديل شهرک صنعتی شماره ۲ سروستان به قطب جديد صنعتی استان فارس در برنامه راهبردي اين شركت قرار دارد.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار، سيد مسعود عظيمي در ديدار غلامرضا توكل شوريجه منتخب مردم شهرستان هاي سروستان ،كوار و خرامه در مجلس شوراي اسلامي گفت: شهرك صنعتي سروستان دو باتوجه به نزديكي به مركز استان، قرارگيري در امتداد بزرگراه مواصلاتي شيراز به جنوب و شرق كشور و نيز وسعت شهرك صنعتي و قابليت اجراي طرح هاي توسعه اي به چند برابر ظرفيت فعلي ،داراي ظرفيت هاي بي نظير براي تبديل شدن به يكي از قطب هاي اصلي صنعتي در استان است.

وي از برنامه هاي مهم امسال را تسريع در تكميل زيرساخت ها در اين شهرك صنعتي اعلام كرد و گفت:در بخش تكميل زيرساخت هاي داخلي تاكنون ۴۰پروژه در بخش هاي شبكه هاي داخلي آب ،برق ،گاز و فاضلاب و نيز زيرسازي و آسفالت به پايان رسده و و هم اكنون نيز دو پروژه زيرسازي معابر با ۵۵ميليارد ريال اعتبار و تكميل شبكه فاضلاب با ۲۴۰ميليارد ريال اعتبار با پيشرفت فيزيكي مناسب در حال انجام است.

عظيمي با تاكيد بر اهميت اجراي طرح توسعه اين شهرک صنعتی براي ظرفيت سازي در افق توسعه صنعتي شهرستان و استان و در خواست از منتخب مردم درمجلس براي پيگيري اين موضوع گفت: ضرورت دارد در اين زمينه دستگاه هاي اجرايي همكاري داشته باشند تا برنامه هاي اين شركت به سرعت عملياتي شود.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس افزود: در شهرك صنعتي شماره يک سروستان نيز كه ۴۶هكتار مساحت دارد ،۴۴قرارداد سرمايه گذاري با متقاضيان منعقد شده و ۲۲واحد با اشتغال ۶۱۸نفر در اين شهرك صنعتي بهره بردار شده اند و برخي از واحدهاي صنعتي نيز با پيشرفت فيزيكي مناسب در مرحله ساخت وساز قراردارند كه امسال با اجراي برنامه هايي نظير كلينيك صنعت به دنبال راه اندازي واحدهاي راكد هستيم.

عظيمي همچنين در خصوص ناحيه صنعتي كوار نيز با اشاره به بازديد ميداني از اراضي اين ناحيه صنعتي گفت:اراضي ناحيه صنعتي كوار به مساحت ۴۸هكتار تملك شده و اجراي زيرساخت هاي داخلي ناحيه صنعتي نيز در برنامه اين شركت قراردارد اما براي تامين زيرساخت ها تا ورودي شهرك صنعتي نظير آب و برق و گاز كه بر اساس قانون برعهده دستگاه هاي خدمات رسان است بايد تدابير مناسب در نظر گرفته شود تا اين ناحيه صنعتي نيز آماده راه اندازي شود.

مدير عامل شركت شهرك هاي صنعتي فارس تصريح کرد:عملیات اجرایی فاز اول شبکه داخلی آب و حفر چاه آب آشامیدنی ناحیه صنعتی نیز با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال در برنامه عملیاتی قراردارد كه با رفع مشكلات اجرايي ،آغاز مي شود .

وی تصریح کرد: با راه اندازی ناحیه صنعتی کوار ظرفیت استقرار ۱۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با اشتغال افزون بر ۱۰۰۰ نفر فراهم می‌شودكه نياز است در اين زمينه نيز جلساتي برگزار و درخصوص تامين زيرساخت ها و نيز رفع مشكلات اجرايي پروژه ها ، تعيين تكليف شود.

عظيمي در ادامه درخصوص شهرك صنعتي خرامه نيز با بیان اینکه تاکنون ۳۶ طرح زیرساختی در این شهرک صنعتی اجرا شده است گفت: روند استقرار و بهره برداری از واحد‌های صنعتی در این شهرک صنعتی شتاب گرفته و شهرستان خرامه در مسیر توسعه صنعتی قرارگرفته است.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس ادامه داد: در بخش اعتبارات زیرساختی در سال هاي اخير نیز نگاه ویژه‌ای به این شهرک صنعتی شده است و طرح‌های مختلفی نظیر شبکه فاضلاب، روشنایی معابر، شبکه داخلی گاز و شبکه داخلی آب با اعتبار ۲۰میلیارد تومان در دوسال اخیر به بهره برداری رسیده است.

عظيمي افزود:درحال حاضر ۹واحد صنعتی با اشتغال زایی ۲۰۰نفر در شهرک صنعتی خرامه در حال فعالیت هستند.

وي بر تعامل با منتخب مردم در مجلس جهت رفع مشكلات اين شهرك صنعتي نيز تصريح كرد:اجراي طرح توسعه و افزايش ظرفيت تامين آب از مواردي است كه در اين شهرك صنعتي بايد پيگيري شود.

/پایان متن/