تبادل تفاهم‌نامه همکاری بین شرکت آب منطقه‌ای فارس و سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور با عنوان همکاری و برگزاری سمینار و نشست با مضوع تبادل اطلاعات، داده‌ها و نقشه‌های مرتبط با زمین شناسی، منابع آب و فرونشست زمین برگزار شد.

بر اساس این گزارش در ابتدای مراسم، سیاوش بدری مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای فارس طی سخنانی ضمن تشریح سیمای آب استان، خواستار ارتباط تنگاتنگ بین محافل دانشگاهی و آکادمیک با دستگاه‌های اجرایی شد.

ایشان اضافه کرد با توجه به رخداد پدیده فرونشست که یکی از دلایل آن و متاسفانه شاید مهمترینش، برداشت‌های بی رویه از سفره های آب زیرزمینی باشد، برگزاری همایش‌ها و سمینارهای تخصصی در زمینه‌های مشترک علمی و پژوهشی و همکاری و تبادل اطلاعات بین سازمان زمین شناسی مشکلات منابع آب با شرکت آب منطقه‌ای، بایستی به استقبال آمادگی برای ممانعت و جلوگیری از مخاطرات آن رفت.

بدری در ادامه گفت بر این اساس از پتانسیل فارغ التحصیلان و نخبگان دانشگاهی به اشکال سرباز نخبه و امریه در فعالیت‌های دستگاه استقبال می‌کنیم.

طهمورث یوسفی مدیرکل مرکز زمین شناسی و اکتشافات معدنی منطقه جنوب کشور نیز با اشاره به وجوه مشترک در زمینه کارهای علمی و پژوهشی بین سازمان زمین شناسی جنوب کشور و  شرکت آب منطقه‌ای گفت از تفاهم نامه به امضا رسیده بین هر دو ددستگاه استقبال کرده و آمادگی هر گونه تعامل و همکاری را داریم.

در جلسه مذکور عزت الله رئیسی عضو خبره کمیته پژوهش و فناوری آب منطقه‌ای و استاد دانشگاه شیراز در سخنانی گفت حفظ و صیانت از منابع آب بخصوص  زیرزمینی و نیز بررسی پدیده‌هایی چون فرونشت از طریق تعامل و همکاری بین دستگاه‌های اجرائی و نیز برگزاری همایش و نشست با مشارکت دانشجویان رشته‌های مرتبط قابل انجام می باشد.

در ادامه ابوذر عاشوری، نتایج نهایی پروژه پژوهشی با عنوان تهیه و تدوین دستورالمل پیاده سازی سامانه مدیریت اطلاعات مکان محور سازمانی در سطح شرکت آب منطقه‌ای را ارائه کرد و مورد استقبال حاضرین قرار گرفت.

لازم به ذکر است در ادامه ماندانا حیاتی، حجت اله ناصری، سید رحمان همایون پژوهشگرهای برتر شرکت آب منطقه‌ای در سال ۱۴۰۲ مورد تقدیر قرار گرفتند.

/پایان متن/