سید ابراهیم حسینی و محمدحسن اسدی در برنامه خوشاشیراز بر برنامه محوری و تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز تأکید کردند.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، سید ابراهیم حسینی و محمدحسن اسدی؛ رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر شیراز میهمان برنامه خوشاشیراز صداوسیمای مرکز فارس بودند.

نمایش اخلاق ویژه شیرازی‌ها در ایام نوروز

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این برنامه اظهار کرد: در ایام نوروز وظیفه داشتیم که میهمان‌نوازی شیرازی‌ها و اخلاق ویژه مردم این کلان‌شهر به نمایش گذاشته شود.

سید ابراهیم حسینی ادامه داد: در این بازه زمانی با موجی از فعالیت‌ها که از دو سال گذشته آغازشده بود مواجه بودیم و نباید اجازه می‌دادیم که حرکت اجرای آن‌ها کند شود و مجموع این‌ها موجب شد تا اواخر اسفند سال گذشته و عید امسال یک شرایط ویژه‌ای برای شورا و شهرداری ایجاد شود.

وی با تصریح بر این موضوع که ارتباط صمیمانه بین مسافران و مدیران شهری در نوروز امسال مشهود بود و آنچه شیراز در اختیار داشت در این ایام در طبق اخلاص گذاشته شد، گفت: بارندگی موجب شده بود تا همه مدیران در کف میدان عمل باشند و خوشبختانه رضایتمندی مطلوبی توسط مسافران نوروزی ایجاد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز ادامه داد: وقتی به مردم خدمات خوب ارائه می‌شود نباید فراموش کرد که چند ده هزار نفر پشت‌صحنه هستند تا این مهم اتفاق بیفتد و بنده به‌عنوان رئیس شورا از همکارانم که در شورا و شهرداری در ایام نوروز گل کاشتند، تقدیر می‌کنم.

برنامه محوری؛ مبنای کار در شورا و شهرداری شیراز

حسینی که برنامه محوری را مبنای کار در شورا و شهرداری شیراز می‌داند، افزود: آنچه امروز شیراز دارد حاصل زحمات شش دوره است و در دوره ششم شورای اسلامی شهر هم تلاش کردیم که کاربر مبنای برنامه محوری در همه حوزه‌ها باشد.

وی با تأکید بر این موضوع که جایگاه شیراز باید بیش ازآنچه امروز هست باشد، چون سومین حرم اهل‌بیت (ع) در ایران اسلامی و یک جهان شهر محسوب می‌شود، گفت: در تمام فعالیت‌هایی که در حوزه فرهنگی به سرانجام می‌رسد، یک‌پایه ثابت آن مربوط به شهرداری و شورای اسلامی شیراز است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بابیان اینکه نگاه بلند و ا‌قدام بزرگ در شهرداری شیراز حاکم است، عنوان کرد: اگرچه شورا محل تضارب آرا هست اما در شورا و شهرداری ششم، در خصوص شهر شیراز هیچ اختلاف‌نظری وجود ندارد و همه خود را مدافع شیرازی‌های می‌دانند.

تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی در شورای اسلامی شهر و شهرداری شیراز

شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در برنامه خوشا شیراز اظهار کرد: برنامه‌ای راهبردی و عملیاتی در شورا و شهرداری تدوین‌شده و در این راستا پروژه‌های بزرگ و تأثیرگذاری را در دستور کار و رصد روزانه قراردادیم و تلاش داریم که ۳۰ مورد از این پروژه‌ها تا مردادماه سال آینده به ثمر بنشیند.

محمدحسن اسدی بابیان اینکه تدوین برنامه راهبردی و عملیاتی ایده و تفکر بنده بود، افزود: در راستای تقویت بیشتر زیرساخت‌های گردشگری، اجرای چند پروژه بزرگ و فاخر گردشگری در دستور کار شورا و شهرداری شیراز قرار گرفت که ازجمله آن‌ها می‌توان به احداث بزرگ‌ترین پارک آبی کشور که تابستان ۱۴۰۴ به اتمام می‌رسد، اشاره کرد.

وی در تشریح برخی از پروژه‌های گردشگری اضافه کرد: عملیات اجرایی آکواریوم بزرگ شیراز نیز آغازشده و تا تابستان سال آینده تکمیل می‌شود. همچنین قرارداد اجرای تله کابین به طول ۴٫۲ کیلومتر منعقدشده است.

همچنین مطالعات باغ پرندگان نیز انجام و تلاش می‌شود که در شش ماه نخست امسال به مرحله انعقاد قرارداد برسد.

شهردار شیراز خاطرنشان کرد: قرارداد چند شهربازی متوسط و کوچک‌مقیاس نیز منعقدشده و به دنبال احداث یک شهربازی بزرگ‌مقیاس هستیم که با تعیین سرمایه‌گذار وارد مراحل اجرایی می‌شویم.

فعالیت‌ها در شیراز در تمام ابعاد متوازن است

اسدی با اشاره به اینکه فعالیت‌ها در شیراز در تمام ابعاد متوازن است و شمال و جنوب معنایی ندارد، تأکید کرد: مدیریت در شهرداری شیراز، مدیریت روزمره و خلق‌الساعه نیست، بر این باوریم که مدیریت شهری امری پیچیده است و شیراز ۱۴۰۴ با شیراز امروز حتماً متفاوت خواهد بود،

وی اضافه کرد: در شورای ششم شهر شیراز کمیته محرومیت‌زدایی راه‌اندازی و ۳ درصد از بودجه کل شهرداری شیراز به این مهم اختصاص داده شد تا شهر به یک توسعه متوازن برسد.

شهردار شیراز در این برنامه به بخشی از اقدامات شهرداری این کلان‌شهر در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: در ششم فروردین شاهد بارش شدیدی بودیم و علی‌رغم اینکه شهر مملو از مسافر بود اما همه آن‌ها را اسکان دادیم و خوشبختانه نوروز بدون حادثه سپری شد، به‌گونه‌ای که حتی یک مصدوم هم در کمربندی جنوبی شیراز نداشتیم.

اسدی ادامه داد: شیراز شهری با دو ویژگی خاص است؛ یکی قطب پزشکی و دیگری گردشگری که زیرساخت‌های خوبی دراین‌باره ایجادشده است، همچنین هر گردشگری که وارد شیراز می‌شود حتماً در بافت فرهنگی و تاریخی این کلان‌شهر قدم می‌زند.

وی اظهار کرد: علاوه بر حرم مطهر احمد بن موسی(ع)، آرامگاه حافظ و سعدی و مجموعه جهانی تخت جمشید به‌عنوان پر بازدیدترین اماکن گردشگری شیراز و فارس در کشور اعلام شد که به همت شهرداری شیراز برنامه‌های شادی در جوار اماکن متعلق به این مجموعه و سایر مجموعه‌ها اجرا شد و مردم با خاطره خوب شیراز را ترک کردند.

هیچ شأنی بالاتر از خدمت به مردم نداریم

شهردار شیراز در بخش دیگری از سخنانش از برگزاری پیاده‌روی خانوادگی در ۱۴ اردیبهشت‌ماه به مناسبت روز نکوداشت شیراز در موقعیت مکانی بزرگراه آیت‌الله حائری شیراز خبر داد و گفت: برنامه‌های متنوعی برای شیرازی‌ها در هفته شیراز، دهه کرامت و تا پایان امسال تدارک دیده‌شده است و هیچ شأنی بالاتر از خدمت به مردم نداریم.

اسدی همچنین از تمیزی شیراز سخن گفت و افزود: پاکیزگی این کلان‌شهر مدیون پاکبانان است.

/پایان متن/