معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز در خصوص مشخصات دو تقاطعی که قرار است توسط سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری شهرداری این کلان‌شهر اجرایی شود، گفت: بزرگراه سرلشکر شهید استوار به طول ۶ کیلومتر بهمن ماه سال گذشته به بهره‌برداری رسید.

محمد امین با بیان اینکه این بزرگراه نقش بسزایی در کاهش ترافیک و تکمیل رینگ ترافیکی شیراز دارد، افزود: خودروهای ورودی از این بزرگراه عبور و از شیراز خارج می‌شوند و یا تغییر مسیر می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: تقاطع غیرهمسطح نصر-سرلشکر شهید استوار در امتداد مسیر بزرگراه سرلشکر شهید استوار اجرایی خواهد شد.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز اضافه کرد: این تقاطع با هدف ایجاد مسیر مستقیم طراحی شده است، به‌گونه‌ای که مسیر جنوب به سمت غرب و از غرب به سمت جنوب به صورت همسطح طراحی شده و مسیری که در امتداد بلوار نصر است یعنی از غرب به شرق، به صورت غیرهمسطح اجرایی خواهد شد.

معاون شهردار شیراز، طول عرشه پل این تقاطع را حدود ۵۰۰ مترمربع ذکر و اعلام کرد: برای اجرا و تملک املاک مورد مسیر این پروژه، اعتباری معادل ۵۳۰ میلیارد تومان نیاز است.همچنین مدت زمان اجرای این پروژه ۱۸ ماه پیش‌بینی شده است.

امین در خصوص تقاطع غیرهمسطح سرلشکر شهید استوار-خلیج فارس هم گفت: این تقاطع که در حال حاضر در جنوبی ترین نقطه بزرگراه سرلشکر شهید استوار طراحی شده، در حقیقت مهمترین تقاطع در این بزرگراه محسوب می‌شود و قرار است بزرگراه شهید استوار را به صورت مستقیم به بولوار خلیج فارس متصل کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر خودروهای ورودی‌ شهر شیراز از سمت استان‌های جنوبی از جمله کرمان، بوشهر و هرمزگان و شهرهای جنوبی از بولوار خلیج فارس وارد بزرگراه شهید استوار می‌شوند و ادامه مسیر می‌دهند.

معاون فنی و عمرانی شهرداری شیراز، طول عرشه پل را ۵۵۰ مترمربع و هزینه اجرای پروژه را ۴۹۰ میلیارد تومان اعلام و اضافه کرد: این تقاطع نیز توسط سازمان عمران به عنوان بازوی توانمند شهرداری شیراز در حوزه اجرایی، احداث خواهد شد.

امین با بیان اینکه اجرای این پروژه نیز در بازه زمانی ۱۸ ماهه تعریف شده است، گفت: برای احداث این تقاطع نیاز به همکاری‌های زیادی از جمله شهرداران، دستگاه‌های خدمات‌رسان، شرکت توزیع برق و …داریم و معتقدیم با همکاری آنها پروژه‌های بزرگ‌مقیاس شهرداری به نتیجه می‌رسد.

/پایان متن/