مدیرکل فنی و حرفه‌ای فارس گفت: در سال گذشته برای ۸۹ هزار و ۲۶۰ نفر در بخش دولتی در چهار خوشه اصلی صنعت، خدمات، کشاورزی و فرهنگ و هنر در فنی حرفه‌ای فارس دوره آموزشی برگزار شد.

رهام کیایی گفت: در قالب این دوره‌های آموزشی بیش از ۴۵ میلیون و ۷۲۳ هزار نفر ساعت از مردم فارس در نظام آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مهارت آموختند.

او با بیان اینکه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ۲ بخش دولتی و خصوصی انجام می‌شود، افزود: سال ۱۴۰۲ بیش از ۴۵ میلیون و ۸۶۲ هزار نفر نیز در بخش خصوصی یعنی آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای آزاد فارس شرکت کردند.

مدیرکل آموزش فنی وحرفه‌ای فارس عنوان کرد: این آموزش‌ها را در جامعه هدف بسیار متنوع شامل آموزش در دانشگاه، صنایع و اصناف، سربازان پادگان‌ها، مراکز بین کارگاهی، روستائیان و عشایر، زندانیان و حوزه آسیب‌های اجتماعی برگزار شد.

او گفت: آموزش فنی و حرفه‌ای فارس در ۲ بخش خواهران و برادران از ۵۳ مرکز به همراه ۹۱۳ کارگاه آموزش مهارتی و ۴۶۲ مربی مجرب برخوردار است.

کیایی اظهار کرد: آموزش فنی و حرفه‌ای فارس در بخش دولتی و خصوصی بستری مطمئن برای همه هم استانی‌ها در زمینه مهارت آموزی و ورود به فرصت‌های شغلی پایدار در سطح کشور و خارج از کشور است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس گفت: سال گذشته پس از نزدیک به یک دهه پروژه‌های عمرانی فنی و حرفه‌ای استان تامین اعتبار و فاز‌های تکمیلی آن اجرایی شد.

کیایی ادامه داد: اجرای فاز دوم مرکز تخصصی آموزش هتلداری و گردشگری و مرکز سنجش مهارت شیراز، اجرای فاز دوم مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان گراش، مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان مهر و اجرایی شدن مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان‌های لامرد و استهبان از مهمترین پروژه‌های عمرانی فارس است که در سال گذشته بر ریل تامین اعتمار و تکمیل فاز‌های اجرایی قرار گرفت.

او اظهار کرد: در سال جدید که بنا به فرمایش رهبر معظم انقلاب به نام” جهش تولید با مشارکت مردم” نام‌گذاری شده، می‌کوشیم تا چتر آموزش‌های مهارتی را با هدف افزایش سطح عدالت آموزشی در استان گسترش دهیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای فارس اضافه کرد:این آموزش‌های مهارتی می‌تواند بهترین امکان برای کیفیت بخشی به تولید همراه با توانمندسازی نیروی کار ماهر باشد که از سیاست‌های پویای استانداری فارس و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور در توسعه متوازن و اثر بخش است.

کیایی گفت: استفاده از ظرفیت خیرین مهارتی در تقویت بخش خصوصی، از راهبرد‌های فنی و حرفه‌ای فارس در سال جدید است و بیش از پیش از ظرفیت مجمع خیرین توسعه آموزش‌های مهارتی فارس که سال گذشته بنیان نهاده شد بهره‌مند می‌شویم.

او ادامه داد: به عنوان نمونه سال گذشته فاز دوم مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای گراش از سوی خیر نیک اندیش این شهرستان آغاز شد که امسال به بهره برداری می‌رسد.

/پایان متن/