گزارش اختصاصی عصر کار از شروع دوباره رقابت‌های انتخاباتی حوزه‌های انتخابیه مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان در دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم که با رایزنی سیاسی دو منتخب نهایی دور اول با چهره‌های تأثیرگذار در حال انجام و مورد پیگیری برای دعوت به حضور برای همه‌پرسی و انتخابشان به عنوان منتخب نهایی بهارستان حکایت دارد؛ انتخاباتی که تکلیف آت با پیمان و بیعت مجدد مردم با یکی از دو گزینه نهایی راه‌یافته به مرحله دوم و نهایی مشخص می‌شود تا زمینه‌ای باشد برای خلق فرصت‌ها و خدمت به آحاد جامعه تا از این مسیر بتوان نیازها و خواسته‌های موجود را به توجه به ظرفیت‌های بومی به بهترین شکل ممکن محقق ساخت.

به گزارش پایگاه خبری‌تحلیلی عصر کار دوازدهمین انتخابات مجلس شورای اسلامی در اسفندماه سال گذشته در حالی برگزار شد که با آراء مردمی تکلیف بسیاری از حوزه‌های انتخابیه در دور اول مشخص شد اما در فارس دو حوزه انتخابیه شیراز و زرقان و همچنین شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان پس از یک رقابت سخت و تمام‌عیار به دور دوم کشیده شد تا حضور دوباره موکلان به پای صندوق‌های رای بتوان نمایندگان منتخب را شناخت.

بر اساس این گزارش مجموع آرایی که در حوزه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به صندوق ریخته شد و مشارکت بالای ۴۰ درصدی مردم ١٢۶١۴١ نفر بوده است که بر اساس نتایج اعلامی در حوزه انتخابیه هر سه شهرستان؛ اسفندیار عبدالهی با کسب ١٨۵٩٨ رای و سیروس سجادیان با کسب ١۴۵٣٠ رای با کسب آرای بیشتر راهی دور دوم انتخابات شدند.

این نتیجه در حالی اعلام شد که نفرات بعدی آقایان امین صادقی‌بکیانی و محمد میرزایی هر یک بالای با بالای ۱۲ هزار رای توانستند در جایگاه سوم و چهارم قرار بگیرند و به یک پدیده در این دور از انتخابات معرفی شوند.

به گزارش عصر کار بر اساس اعلام وزارت کشور به عنوان مجری برگزاری انتخابات در تاریخ ۲۱ اردیبهشت‌ماه مجدد این همه‌پرسی برای انتخاب نهایی وکلای خانه ملت برگزار می‌شود که تا آن روز باید دید نامزدهای ناکام در راه بهارستان و هواداران با کدام یک از گزینه‌های در انتظار ورود به مجلس دوازدهم نیز هم‌پیمان خواهند شد.

شهرستان‌های مرودشت، پاسارگاد و ارسنجان با بررسی‌های انجام شده یک حوزه انتخابیه بسیار راهبردی در فرآیند توسعه است که با جمعیت و مساحتی بزرگی که دارد مقرر شده که دو کرسی نمایندگی در مجلس ملی داشته باشد اما فرصت قانونی برای اجرای این سهم پارلمانی برای مردم منطقه فراهم نشد. در واقع منتخبان این حوزه تا اجرایی شدن قانون دو نمایندگی برای حوزه انتخابیه مذکور بر اساس تکالیفی که بر آن‌ها گذاشته است بار سنگینی بر دوش دارند که با مشارکت و حمایت مردم امکان موفقیت نسبی در عمل به رسالت تا حدود بسیاری تسهیل می‌شود.

عصر کار طبق این خبر بر اساس ظرفیت‌های موجود در بخش کشاورزی، دامپروری، صنایع تبدیلی و گردشگری که در این مناطق وجود دارد وظیفه بر خود می‌داند تا با معرفی مجدد نامزدها، خط فکری آن‌ها و برنامه‌هایی که در راستای توسعه حوزه انتخابیه، استان و کشور دارند بتواند در انتخاب درست مردم سه شهرستان فوق‌الذکر نیز نقشی تأثیرگذار داشته باشد.

/پایان متن/