نماینده شیراز و زرقان معتقد است تعلل دولت در موضوع ساحلی شدن استان فارس بی منطق است و این مهم هرچه سریعتر باید عملیاتی شود.

جعفر قادری در گفت و گو با ایلنا بر ساحلی شدن استان فارس تاکید کرد و گفت:  بخشی از ظرفیت های استان فارس باید در کنار دریا قرار گیرد تا در ادامه بتوانیم از موقعیت استان بهره کامل را ببریم.

وی با بیان اینکه اقدامات مناسبی در مجلس یازدهم انجام شد، عنوان کرد: عقب افتادگی های استان در حوزه بیمارستانی، کلنگ زنی های انجام شده در سطح استان، موضوع انتقال آب از خلیج فارس به استان، تکمیل خط دوم انتقال آب از سد درودزن به شیراز، پیگیری های انجام شده در تکمیل تصفیه خانه های جنوب شرق شیراز و صدرا، مصوب شدن خط ریلی شیراز-بوشهر و اختصاص اعتبارات به آن، پیگیری خط ریلی اقلید یزد و … از مهم ترین اقدامات انجام شده مجلس یازدهم در استان فارس است.

نماینده شیراز و زرقان با اشاره به اینکه مصوبات انجام در خطوط مترو و شهرک ها و نواحی صنعتی و دهکده لجستیک، کمربندی رینگ دوم شیراز، تکمیل آزاد راه شیراز- اصفهان و شیراز -بوشهر از دیگر اقدامات مناسب مجلس یازدهم در فارس است، افزود: قطعا باید تمام تلاش ها در جهت تکمیل تمام این پروژه ها انجام شود.

وی با بیان اینکه بر لزوم تسریع در روند و تکمیل احداث و راه اندازی واحدهای صنعتی در استان فارس و شیراز تاکید کرد و ادامه داد: قطعا عملیاتی شدن این مهم باعث توسعه و رونق اشتغال و اقتصاد استان خواهد شد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با اشاره به اینکه در ادامه با بیان اینکه خطوط انتقال فرآورده نفت خام و پلی اتیلن در استان باید در اسرع وقت توسعه بگیرد، ادامه داد: در تلاشیم تا بتوانیم واحدهای مرتبط با این حوزه را در استان مستقر کنیم و در ادامه زمینه را به گونه ای فراهم کنیم تا بخش های غیر دولتی انگیزه سرمایه گذاری در این بخش را داشته باشد.

قادری در ادامه با اشاره به اینکه دولت باید تمام تلاشش را در جهت توسعه بخش های خدماتی، اقتصادی، صنعتی، کشاورزی و … به کار گیرد، افزود: رونق گردشگری سلامت، دانشگاهی، مذهبی، تقویت خطوط هوایی ریلی و … در دستور کار قرار گیرد تا بتوانیم ارتباط با کشورهای همسایه و مقصد را رونق بخشیم.

نماینده شیراز و زرقان در ادامه با بیان اینکه در جهت رونق و توسعه استان فارس در مرحله نخست باید تمام تلاش مان را در جهت ارتقا سطح و توانمندی و ظرفیت مدیران استان به کار ببریم، بیان کرد: استفاده از افراد توانمندتر در سطوح مدیریتی استان، ریسک پذیری مدیران و استفاده از ظرفیت متخصصین و اساتید دانشگاهی قطعا می تواند توسعه و رونق را در استان تسریع ببخشد.

وی با بیان اینکه استفاده از روش های تامین مالی جدید باعث می شود تا بستر سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران بالقوه ای که وجود دارد بتوانند با خیالی آسوده اقدام به سرمایه گذاری کنند، ادامه داد: قطعا در این مسیر رسانه های استان هم باید تمام تلاش شان را جهت معرفی دستگاه هایی که در مسیر سرمایه گذاران سنگ اندازی می کنند و مانع هستند را به مسئولان ارشد استان معرفی کنند.

منتخب مردم شیراز و زرقان در مجلس دوازدهم در ادامه با بیان اینکه مدیرانی که با جرات و جسارت اقدامات نو آورانه و خلاقیت جهت توسعه استان انجام می دهند باید تشویق شوند؛ بیان کرد: قطعا رسانه ها و مطبوعات باید مدیرانی هم که سر راه سرمایه گذاران سنگ اندازی می کند را به مردم معرفی کنند.

قادری با اشاره به اینکه باید تمام تلاش های مان را جهت به کار گیری مدیران توانمند تر به جای مدیران بی انگیزه فعلی به کار بگیریم، گفت: در شرایط فعلی نیاز است تا مدیرانی که حرفی برای گفتن ندارند جای خود را به مدیران توانمند تر و هدفمندتر بدهند.

/پایان متن/